Ce analizăm:
1! Poziția picioarelor le el. Vârfurile tălpilor sunt orientate spre înainte și tot în această direcție este direcționat și interesul lui. Sesizăm o rotație a trunchiului, a bazinului și a coapselor lui realizată în momentul când a sesizat că urmează să fie fotografiat. Dacă ne-am imagina cum era poziția lui înainte de a fi fotografiat, îl vom percepe ca fiind situat la o oarecare distanță de ea, cu vârfurile tălpilor și cu genunchii direcționați spre înainte. Categoric nu e ipostaza plină de iubire și afecțiune a unui cuplu armonios. El era înainte de a fi fotografiat alături de ea, dar cu gândurile lui.
2! Poziția picioarelor la ea și 3! Poziția genunchilor la ea. La fel ca și la el, vârfurile tălpilor ei și genunchii erau orientați spre înainte de a fi făcută fotografia. Ambii ei genunchi sunt orientați spre dreapta, spre el, fiind lipiți într-o postură tipic feminină abordată în mare parte și datorită rochiei ei (rochia scurtă impune o astfel de poziționare a genunchilor). Dacă corelăm poziția genunchilor ei cu cea a mâinilor, ce sunt așezate pe poșetă, cu coatele lipite de corp, ne putem întreba dacă ea nu manifestă la nivel interior o serie de stări de frustrare și dacă nu este o discordanță între pretențiile lui de la ea și ceea ce este ea dispusă să îi ofere. Ea face compromisuri în această relație pe mai multe planuri, iar el, un bărbat ce poate fi prea puțin interesat de frământările și dorințele ei, de nevoile ei sufletești!
4! Poziția brațului drept la el. El este relaxat în această ipostază, iar brațul lui drept, încheietura mâinii ne spun acest lucru. Deoarece a fost făcută o rotație de bazin spre stânga și corpul lui se sprijină pe brațul stâng în ideea de a simula o apropiere fizică și afectivă în cuplu care să fie surprinsă în fotografie, brațul lui drept ar avea 2 variante de poziționare: cea de față, pe coapsa dreaptă, și o a doua variantă în care ar putea fi așezat cu palma pe coapsa stângă. O eventuală poziționare a brațului drept pe coapsa stângă ar fi adus oarecum o confirmare din partea lui a acestei simulări de cuplu plin de iubire.
5! Poziția trunchiului și a umerilor la ea. Această verticalitate a ei pe care o are ca trăsătură interioară, dar în parte este puțin impusă forțat, probabil că o ajută uneori să treacă mai ușor peste momentele dificile din plan emoțional. Totuși, putem observa o deformare a acestei verticalități, mai ales în zona umerilor și a gâtului. Viața s-a opus acestei încercări a ei de a se menține verticală și loviturile din partea vieții nu au ocolit-o.
6! Poziția trunchiului și a capului la el. El este pliabil pe situații, este un om care știe să joace mai multe roluri, adaptate toate nevoilor de moment. De altfel, și viața lui ca persoană publică oarecum impune asta.
7! Poziția gâtului și a capului la ea. O ea cu o stări de hiperemotivitate, nu foarte echilibrată în plan interior, cu o mare nevoie de protecție și afectivitate.
Concluzie: Ea ca echilibru și forță interioară nu îl poate susține și completa foarte bine pe el. De aici și problemele din cuplu ce pot să apară uneori. El nu o percepe „de talia lui” și sunt șanse ca un astfel de bărbat să aprecieze drept slăbiciune această sensibilitate și vulnerabilitate a ei. Momentele frumoase ale cuplului lor au cam trecut. Multe certuri și dezamăgiri pentru ea, multe momente pentru el când poate și-ar fi dorit alături o femeie mult mai puternică „de talia lui”.
Psiholog Mihai Moisoiu
Tel. 0753937223
www.mihaimoisoiu.ro
E-mail: mmmoisoiu@gmail.com