Un bărbat în vârstă de 69 de ani, care conducea o Dacia Logan, și-a pierdut viața într-un accident rutier produs marți pe DN 17, drumul care leagă Suceava de Ardeal, în Pasul Mestecăniș. În accident au fost implicate două autoturisme și un autotren. Accidentul s-a produs în jurul orei 11.40, în condiții de carosabil ud.
Din cercetările preliminare ale polițiștilor rutieri rezultă că șoferul în vârstă de 69 de ani, Costică D., din municipiul Galați, în timp ce se deplasa la volanul Daciei pe direcția dinspre Câmpulung Moldovenesc spre Vatra Dornei, nu a adaptat viteza într-o curbă la dreapta, pierzând controlul asupra mașinii, care a intrat pe sens opus, unde a intrat în coliziune violentă cu un Renault condus regulamentar de un șofer din Dumești - Iași. În urma acestui impact Renault-ul a fost proiectat într-un autocamion cu remorcă condus pe direcția Vatra Dornei -Câmpulung Moldovenesc. Acest al doilea impact nu a mai fost, din fericire, atât de violent.
Impactul dintre autoturisme a fost însă major, după cum se vede și în fotografii.
Echipajul de descarcerare al pompierilor militari, care a ajuns la fața locului, a constatat că unul dintre șoferi este încarcerat. Este vorba de bărbatul de la volanul Daciei Logan. Acesta a fost extras din mașină în stare de inconștiență, din păcate fără a se mai putea face ceva pentru el. Bărbatul în vârstă de 69 de ani a fost declarat decedat la locul accidentului.
Alți șase oameni implicați în accident au fost evaluați la fața locului de echipajele medicale, patru fiind transportați la spital cu ambulanțele venite în sprijin.
Polițiștii au deschis dosar penal sub aspectul comiterii infracțiunilor de ucidere din culpă și vătămare corporală din culpă.
Primele date de anchetă indică însă vina celui care a decedat.
Din păcate, se constată că a doua parte a lunii august este una neagră pe șoselele din județ, cu multe accidente mortale.
S-a discutat intens în ultimii ani despre calitatea asfaltului de pe DN 17, de pe Mestecăniș, mai ales despre scăderea aderenței de pe șosea, în condiții de carosabil ud. S-a făcut chiar și o expertiză, în urma căreia s-a recomandat turnarea unui strat suplimentar de uzură, pentru creșterea aderenței, fără a se face legătură directă între aderență și accidente.
Cert este că pe o șosea aflată la altitudine, unde se urcă intens, și cu succesiune de curbe, deplasarea ar trebui să se facă extrem de prudent și cu o viteză redusă, ceea ce unii șoferi înțeleg, alții însă nu prea.