Cadre didactice de la Școala Gimnazială Nr. 1 Suceava, alături de elevi și colaboratori deschiși voluntariatului, au condus 60 de copii prin lumea de vis a copilăriei în cadrul unei noi ediții a școlii de vară „Copilăria - O lume de vis”.
Activitățile desfășurate în cele cinci zile ale școlii de vară au contribuit la formarea competențelor de bază, de comunicare și exprimare, digitale și socio-emoționale, de care elevii au nevoie pentru dezvoltarea personală armonioasă, cu atenție la sine, dar și la ceilalți. Activitățile propuse au avut ca obiective dobândirea de competențe STE(A)M, cultivarea unei atitudini pozitive față de propria persoană, față de cultură și valori, față de natură.
Coordonați de către învățătoarele - Mihaela Rusu, Maria Ienache, Cristina Melinte, Adina Grigoraș, Anca Căldăruș, Raluca Morhan, Oana Sasu, Mihaela Tudosă, Maricica Andronache și de către prof. Cristi Hurjui și voluntari de la Salvați Copiii, școlarii participanți la Școala de vară „Copilăria – o lume de vis” au exersat intercunoașterea, au întreprins vizite la Observatorul Astronomic, la Muzeul Satului, au experimentat activități de limbă, au dobândit cunoștințe despre programare și alfabetizare digitală, despre nutriție și educație socială și și-au consolidat deprinderile practice: au pictat, au realizat cusături, au construit machete și și-au satisfăcut interesul despre valori, cu prilejul excursiei la Mănăstirea Moldovița.
Pentru realizarea acestui proiect au contribuit sponsorii și partenerii: CAR învățământ Fălticeni, Logiscool Suceava, organizația Salvați Copiii, grădina de vară Pronia, precum și voluntarii și părinții elevilor implicați.
„Proiectul <Copilăria - O lume de vis> a continuat cu succes și anul acesta la unitatea noastră școlară”, a menționat directoarea adjunctă a Școlii Gimnaziale Nr. 1 Suceava, prof. Lăcrămioara Toma.
Aceasta a mai completat că „după o perioadă destul de lungă în care le-a lipsit socializarea, elevii și-au exprimat dorința de a relua contactul cu colegii și profesorii pe perioada vacanței de vară și, în egală măsură, de a experimenta situații de viață noi, majoritatea desfășurate în cadru nonformal. Împreună, au comunicat, au participat activ la activitățile proiectate de profesorii noștri, au învățat, s-au jucat, au experimentat, au creat, au ascultat povești, s-au relaxat, s-au distrat, s-au plimbat”.
La rândul lor, insp. pentru învățământ primar, prof. Dora Dulceac, și prof. Adriana Coțovanu au declarat că „e minunat că există o sustenabilitate a proiectului de învățare experiențială și pe parcursul vacanței. Am văzut entuziasm, empatie și multă emoție pozitivă, atât la profesori și voluntari, cât și la elevi și părinții acestora. Ceea ce demonstrează responsabilitate, interes și dragoste de copii, dorința profesorilor de a-și exersa creativitatea, a elevilor de a se bucura alături de alții, iar a școlii de a vibra pe timp de vacanță”.