Parcările cu plată din municipiul Suceava, atât cele supraterane, cât și cele subterane, devin mai scumpe de la 1 octombrie, când vor intra în vigoare modificările aduse „Regulamentului de funcționare a parcărilor cu plată”, adoptate în ședința de Consiliu Local de joi.
Taxa de utilizare a parcărilor supraterane și subterane crește de la 2,5 lei pe oră la 4 lei pe oră, dar nu ajunge la mai mult de 18 lei pe zi.
Taxele pot fi achitate la parcometre, dar mai există și variantele de achitare prin SMS sau card, prin intermediul aplicației de mobil Suceava Parking.
Pentru neachitarea taxelor stabilite sau parcarea în alt mod decât cel reglementat se achită un tarif majorat, în valoare de 100 de lei.
Pentru parcările prevăzute cu sistem de taxare intrare/ieșire echipat cu bariere, pierderea sau deteriorarea tichetului se va taxa cu 200 de lei, cu TVA inclus.
Pe de altă parte, pentru parcările subterane, la care accesul se face cu barieră, a fost prevăzută o perioadă „de grație”, pentru care nu se plătea, care inițial era de 6 minute, dar a fost stabilită la 10 minute, ca urmare a unui amendament al consilierului PMP Cătălin Alexandroaie, care a motivat faptul că timpul alocat este prea mic pentru a se „dezmetici” cei care vin acolo și caută un loc de parcare pentru rezolvarea unei probleme.
Proiectul a fost criticat de cei din opoziție, care au recunoscut că taxarea locurilor de parcare este necesară și ajută la fluidizarea traficului, dar s-au declarat contra majorării, motivând că aici salariile sunt mici comparativ cu alte zone ale țării.
„E destul de dificil când vii cu proiecte de majorare a tarifelor, dar din păcate alte soluții nu prea avem. Mai toate orașele au pus taxe de parcare mai mari pentru zona centrală, în ideea de a le face mai respirabile, fiind mult prea aglomerate. Dacă pui o taxă de parcare mai mare nu o să vină mulți acolo să le lase ore întregi. Când taxele sunt mici sau au abonament, vin și ocupă locul și cu săptămânile”, a spus primarul Ion Lungu, care a discutat problema cu majoritatea primarilor din țară, la ședințele Asociației Municipiilor din România.
„În zonele centrale oamenii trebuie să vină, să stea cât își rezolvă treaba și apoi să circule. Venim și cu alternative pentru riverani, cei care locuiesc în acele zone, cu un abonament de 300 de lei pe an după ora 16.00 sau 800 de lei de la 08.00 la 20.00.
La un abonament de 18 lei pe zi înseamnă un tarif de 1,5 lei pe oră. Sunt fel de fel de variante, încât oamenii să aleagă cea mai convenabilă pentru fiecare”, a menționat viceprimarul Lucian Harșovschi, co-inițiator al proiectului. El a venit și cu o serie de exemple de taxe de parcare din țară: București - 10 lei pe oră, Cluj - 8 lei prima oră, 8 a doua și după aceea se dublează până ajung la 32 de lei pe oră, Oradea - 4 lei pe oră, Iași - 5 lei/oră.