Inspectoratul de Stat pentru Controlul Transporturilor Rutiere (ISCTR) Suceava este instituția care a fost condusă până nu demult de un inspector care avea dosar penal pentru că a condus beat și automat dreptul de a conduce suspendat.
Absolut halucinant, o instituție de control trafic era condusă de un om cu dosar penal chiar pe linie rutieră și cu permisul suspendat (între timp anulat).
Problema nu a interesant conducerea ISCTR România, reprezentată actualmente de Tudor Claudiu Nișulescu, în ciuda articolelor apărute în presă.
A fost nevoie ca instanța de judecată, recte Curtea de Apel Suceava, să dea o sentință prin care inspectorul Mihai Reman a fost condamnat la o pedeapsă de 1 an de închisoare pentru comiterea infracțiunii de conducere sub influența alcoolului, cu suspendarea executării pedepsei pe durata unui termen de supraveghere de 2 ani, pentru ca acesta să nu își mai poată continua activitatea. Reman și-a pierdut funcția de șef, dar și pe cea de inspector, fiind suspendat din instituție pe o perioadă de doi ani de zile.
Întrebarea cheie, care se pare că dă fiori reci – A fost depus cazierul de circulație?
Având în vedere că inspectorul Reman a fost numit inspector coordonator județean al ISCTR Suceava când era deja trimis în judecată în dosarul de conducere sub influența alcoolului, Monitorul de Suceava a transmis o adresă oficială conducerii centrale a ISCTR, în care a pus câteva întrebări delicate.
Am cerut un răspuns concret legat de existența sau nu a ”cazierului de circulație privind istoricul sancțiunilor” în cazul lui Mihai Reman, care trebuia depus la 6 luni, și în care ar fi trebuit să apară episodul alcoolului la volan și suspendarea dreptului de a conduce. Dacă acest cazier nu a fost depus, e ilegal, iar dacă a fost depus și nu a fost luat în seamă este cam la fel.
Conducerea ISCTR susține că nu știa de problemele lui Reman
Cotidianul Monitorul de Suceava a constatat, cu surprindere, că ISCTR România nu a avut cunoștință despre problemele pe linie penală ale lui Mihai Reman, cel puțin așa a comunicat într-o adresă oficială.
În condițiile în care ISCTR ne-a mai comunicat că se fac ”cercetări procedurale corespunzătoare, urmând a se lua măsurile care se impun”, față de numirea lui Reman la conducere, am solicitat, firesc, și un răspuns privind verificările interne.
Răspuns fără nici o legătură cu întrebările delicate
La mai bine de o lună de zile de la adresa trimisă de Monitorul de Suceava am primit un răspuns halucinant, fără nici o legătură cu ce am întrebat:
”Vă comunicăm faptul că domnul Reman Mihai nu mai coordonează activitatea Inspectoratului Județean Suceava. De asemenea, domnul Reman Mihai nu mai activează în cadrul ISCTR”, se arată în răspunsul semnat de inspectorul de stat șef al ISCTR, Tudor Claudiu Nișulescu.
Așadar, un soi de ”Radio Erevan”, în care întrebăm despre una și ni se răspunde despre alta.
Faptul că Reman a fost suspendat are legătură directă doar cu decizia și condamnarea instanței, care a trebuit pusă în aplicare, nu și cu deciziile interne ale ISCTR, cel puțin dubioase, ca să nu le spunem altfel.
ISCTR Suceava, instituția unde se lucrează în familie
Foarte probabil, dacă cineva din interior ”ar sparge buba” și ar depune vreo plângere penală, ce se întâmplă la ISCTR Suceava ar deveni subiectul unor anchete penale de mare răsunet.
La ISCTR Suceava au intrat, rând pe rând, prin concurs bineînțeles, și respectând procedura și condițiile, tatăl, apoi fiul, ba chiar și tatăl, fiul și ginerele. O adevărată echipă unită, în care nu poate prinde loc nimeni din exterior, dacă nu vine pe filiera care trebuie să vină.
Salariile de inspector al ISCTR nu sunt tocmai mari, însă putem bănui de ce interesul este atât de mare, pe un post cu contact direct cu mai toți agenții economici din domeniul transporturilor.
Noul inspector județean al ISCTR Suceava și întrebarea cu privire la acesta
După ce Mihai Reman a trebuit să plece de la ISCTR în urma suspendării (acesta a fost doar suspendat, nu dat afară, ceea ce poate fi înțeles până la un punct, măcar din punct de vedere moral, pentru că din punct de vedere legal este altă discuție), conducerea ISCTR România l-a numit inspector coordonator județean pe Dan Mihail Cost, absolvent de studii medii, se pare singurul inspector al ISCTR Suceava care nu are studii superioare.
Și aici ar fi o întrebare interesantă, dacă poate fi numit pe o funcție de conducere un inspector care nu are studii superioare.
Noul șef al ISCTR Suceava lucrează în cadrul instituției de 10 ani. Înainte, pentru o perioadă de 6 ani, a lucrat în cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), în calitate de controlor de trafic la Agenția de Control și Încasare din Punctul de Trecere a Frontierei Siret.
Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier – ISCTR- este, sau ar trebui să fie, organismul tehnic permanent specializat în subordinea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicațiilor, asigurând la nivel naţional inspecţia şi controlul respectării reglementărilor naţionale şi internaţionale în domeniul transporturilor rutiere.