În urma evaluării aplicației depuse, Colegiul Tehnic „Mihai Băcescu” din Fălticeni a obţinut Acreditarea pentru proiecte Erasmus+, Acţiunea cheie 1, mobilităţi ale personalului didactic în domeniul Educaţiei şcolare, pentru perioada 1.03.2021-31.12.2027. Acreditarea a fost conferită de Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale, iar prin acest document colegiul din urbea de pe Şomuz îşi face debutul în noua generaţie de proiecte educaţionale Erasmus+ 2021-2027, finanţate prin fonduri europene.
Aşa cum ne-a informat prof. dr. Raluca Iuliana Suciu, coordonator proiect, această acreditare se referă la o serie de mobilităţi de învăţare pentru personalul didactic de predare, profesorii urmând să participe la cursuri de formare prin care îşi vor îmbunătăţi competenţele în anumite domenii educaţionale, lucru care va conduce implicit la creşterea calităţii demersurilor didactice furnizate şi la dezvoltarea capacităţii instituţionale de gestionare de proiecte şi mobilităţi europene.
„Achiziţiile şi beneficiile din această activitate internaţională vor genera impact instituţional la nivelul elevilor şi părinţilor acestora - beneficiari direcţi ai procesului instructiv-educativ, al profesorilor din municipiu şi judeţ, care îşi vor însuşi exemple de bune practici rezultate în urma diseminării de către profesorii participanţi la cursuri a experienţei europene proprii. Școala îşi va îmbunătăţi percepţia la nivelul comunităţii locale pentru că va beneficia de pe urma furnizării unui act educaţional înalt calitativ”, a precizat prof. dr. Raluca Iuliana Suciu.
Strategii de instruire pentru nevoile diverse ale elevilor
În perioada 18 - 29 iulie 2022, trei profesori de la Colegiul Tehnic „Mihai Băcescu”, Lucian Maleş (informatică), Vergilia Bacalu (biologie) şi Raluca Iuliana Suciu (limba engleză) au participat la cursul de formare pe tema„Puncte forte ale rezilienţei şi bunăstării profesorilor; Strategii de instruire pentru a aborda nevoile diverse ale tuturor elevilor”, inclus înfluxul 2 al primului an de acreditare.
Obiectivul principal al cursului a fost discutarea şi împărtăşirea experienţelor importante pentru înţelegerea stării de bine a profesorilor, precum şi asumarea responsabilităţii de a dezvolta punctele forte de rezilienţă pentru a-i ajuta pe ceilalţi să ajungă la o stare de bine sporită şi mai stabilă.
Ca rezultate ale învăţării putem enumera: identificarea şi analiza punctelor forte necesare pentru atingerea bunăstării şi comportamentului rezilient; identificarea puterii personale care provine din adoptarea unui mod de gândire inovator; dezvoltarea conştientizării şi abilităţilor de a măsura regulat stările personale de bunăstare şi monitorizarea stării interne de rezilienţă; recunoaşterea faptului că emoţiile pot fi gestionate şi susţinute prin intermediul unui set de comportamente reziliente. Tot printre rezultate se numără împărtăşirea de experienţe de bunăstare şi rezilienţă prin crearea de analogii şi prin povestirea experienţelor personale; dezvoltarea compasiunii şi empatiei faţă de sine şi de ceilalţi; Înfruntarea şi managerierea temerilor interne; construirea unui set de instrumente de rezilienţă care să fie aplicate în mediul profesional.
Creşterea calităţii actului didactic prin experienţă profesională
Dezvoltarea înţelegerii faptului că elevii au nevoi diferite şi consecinţele în predare şi învăţare, explorarea principiilor de bază ale tiparului universal al învăţării (TUI) şi însuşirea de practici, tehnici şi strategii pentru promovarea participării active şi a motivaţiei în colectivele diverse de elevi din zilele noastre şi utilizarea de orientări, strategii şi tehnici pentru aplicarea principiilor TUI şi ale diferenţierii pentru a îmbunătăţi proiectarea lecţiilor, instruirea şi sprijinirea nivelurilor superioare de implicare şi performanţă pentru toţi cursanţii, sunt teme pe care cei trei profesori de la liceul fălticenean şi le-au însuşit şi le vor aplica la orele de curs din toamna acestui an împreună cu alţi colegi.
Cursul a avut loc în Nisa, Franţa, furnizorul de curs fiind Europass Teacher Academy şi International House Nice.
„Prin această participare a profesorilor din Colegiul Tehnic <Mihai Băcescu> Fălticeni la un curs de formare european, instituţia îşi asumă încă o dată creşterea calităţii actului didactic în general, prin punerea în valoare a experienţelor profesionale proprii, într-o colaborare armonioasă permanentă cu toţi actorii sociali implicaţi în procesul educativ, aşa cum prevede viziunea şi misiunea organizaţiei”, ne-a spus prof. dr. Raluca Iuliana Suciu.