Ce analizăm:
1! Strângerea de mână cu câteva degete.
2! Cotul îndoit și antebrațul drept încrucișat peste cel stâng.
3! Piciorul drept așezat peste piciorul stâng.
4! Piciorul drept așezat peste piciorul stâng.
5! Orientarea privirii lateral stânga.
6! Orientarea privirii lateral stânga.
7! Orientarea trunchiului ușor în față și a atenției spre lateral stânga.
8! Orientarea trunchiului ușor pe spate și a atenției spre lateral stânga.
Interpretarea:
3! și 4! poziționarea picioarelor indică direcția interesului manifestat de persoană.
Coapsa dreaptă a lui este poziționată peste cea stângă și îi direcționează sfera de interes spre stânga – manifestă interes pentru ceva exterior cuplului. Ea are coapsa dreaptă suprapusă peste cea stângă și sfera interesului ei este orientată spre el.
Acest interes al lui orientat spre ceva exterior cuplului este subliniat de:
– îndoirea cotului drept și poziționarea antebrațului drept pe coapse, orientat lateral stânga (2!);
– orientarea trunchiului ușor în față și a atenției spre lateral stânga – trunchiul se deplasează inconștient spre punctul de interes (7!);
– interesul pentru a focaliza mai bine imagini de undeva din lateral stânga – 5!
Ea este o prezență relaxată ce oferă suport prin contactul tactil realizat de mâna ei stângă ale cărei degete sunt prinse de degetele lui (1!). Această conexiune fragilă dintre ei arată un transfer de susținere și afectivitate din partea ei spre el. Nu este un contact de putere, ci doar realizarea unei conexiuni!
El este „actorul principal” „în piesă” și ea doar îi susține rolul. Relaxarea ei fizică și mentală ce se poate vedea din orientarea trunchiului ușor pe spate și postura ei relaxată – 8! („Sunt deconectată parțial de la acțiunea piesei de teatru pentru că știu că nu particip, ci doar susțin!”). În acest sens, observăm și deplasarea spre în față stânga a gâtului și a maxilarului lui, pe când gâtul și maxilarul ei păstrează starea de verticalitate dată de coloana vertebrală, evidențiindu-se la ea doar rotația tot spre stânga! (6! , 7! și 8!).
Concluzie:
Vedem un el prins de rolul lui, preocupat, tensionat, cu consum de energie și o ea poate prea detașată și deconectată. Se vede că el îi cunoaște deja gradul scăzut de participare reală și poate din acest motiv manifestă o exteriorizare mărită în afara cuplului a atenției.
Articol extras din cartea „Semnele nonverbale ale minciunii în politică, afaceri și cuplu” – autor Mihai Moisoiu
Psiholog Mihai Moisoiu
Tel. 0753937223
www.mihaimoisoiu.ro
E-mail: mmmoisoiu@gmail.com