Peste 100 de pasageri care trebuiau să zboare joi dimineață de la Suceava la Bergamo – Milano, în Italia au fost blocați mai multe ore în Aeroportul „Ștefan cel Mare” după ce aeronava companiei Ryanair s-a defectat. Cursa aeriană spre Bergamo ar fi trebuit să decoleze de la Suceava la ora 9:50, însă plecarea spre Italia a avut loc la 15:45. Veniți de la primele ore ale dimineții pentru a face formalitățile de îmbarcare, pasagerii au ajuns în pragul disperării după aproape șase ore de stat în aeroport și fără a avea o certitudine că vor reuși să plece în cursul zilei de ieri. Nemulțumirea oamenilor a fost și mai mare după ce timp de câteva ore au stat în containerul modular folosit ca terminal de plecări, acolo unde, spun unii dintre pasageri, la un moment dat nu mai aveau nici posibilitatea să cumpere o sticlă de apă sau alimente de la automatul existent. „Am stat peste o oră în container, unde era un singur automat cu câteva ape și ceva pufuleți, care s-au terminat imediat, iar lumea a început să facă scandal. După un timp am fost anunțați că ne putem reîntoarce în interiorul terminalului de plecări”, a spus unul dintre pasageri. Acesta a sesizat și faptul că una dintre cele mai mari nemulțumiri ale oamenilor blocați în aeroport a fost aceea că nu puteau să obțină nici o informație despre cât timp vor mai trebui să aștepte în aeroport sau ora la care urma să decoleze aeronava. „Când ai un avion defect nu ar trebui să ai un alt avion care să vină să îl înlocuiască pe acesta? Nu știm dacă plecăm la ora 17:00 sau dacă o să plecăm pe la 19:00 sau 20:00. Nu știm nimic de dimineață. Sunt vreo doi angajați de la o firmă care la 99% din întrebările pasagerilor ridică din umeri. Nu avem nici o informație. E un haos total. Și nici măcar afișajele electronice pe care ar trebui să apară informații despre zboruri nu funcționează”, a mai spus același pasager.
Contactat telefonic, directorul Aeroportului ”Ștefan cel Mare” Suceava, Ioan Măriuța, a spus că motivul întârzierii a fost defecțiunea apărută la aeronavă. Ioan Măriuța a spus că o echipă tehnică s-a deplasat pe aeroport pentru remedierea defecțiunii. În cele din urmă, aeronava a decolat spre Bergamo în jurul orei 15:45. El a precizat că pasagerilor li s-a dat posibilitatea să iasă din aeroport pentru a aștepta în aer liber în perioada până la decolarea avionului, astfel încât să se evite aglomerația în interiorul aerogării. Directorul aeroportului a mai precizat că pasagerii zborului de Bergamo au primit înainte de a decola alimente și apă din partea companiei aeriene.