Adunărilor generale ale asociațiilor de proprietari, convocate după doi ani în care nu au avut loc din cauza pandemiei, nu prea au stârnit interesul sucevenilor, care s-au prezentat în număr foarte mic la ședințe.
La cea mai mare asociație de proprietari din municipiul reședință de județ și în același timp una dintre cele mai mari din țară - Asociația nr. 23+27, participarea a fost de numai 1,5% dintr-un total de 2.105 apartamente.
În aceste condiții, viceprimarul Lucian Harșovschi, care coordonează activitatea Serviciului Asociații de Proprietari, a făcut din nou apel către suceveni să participe la întrunirile organizate de asociațiile de proprietari și să se implice în activitatea acestora, doar așa putând aduce schimbările pe care și le doresc.
„Doar 79 din cele 132 de asociații existente în municipiul Suceava și-au programat adunarea generală, la 65 dintre acestea a avut loc întrunirea, iar prezența cetățenilor a fost de doar 6,22%, motiv pentru care revin cu rugămintea de a organiza și a lua parte la adunările generale. Am participat la unele adunări și voi mai participa atât cât îmi va permite timpul, însă colegii mei din cadrul Serviciului Asociații de Proprietari sunt prezenți la toate întrunirile și preiau principalele probleme. Majoritatea dintre acestea țin de scara blocului, de asociație și ulterior de primărie, de aceea prezența ta este foarte importantă, implică-te!”, a spus Lucian Harșovschi.
În urma adunărilor generale desfășurate până acum au fost schimbați 12 președinți de asociație. Prezența cea mai mare a fost înregistrată la Asociația nr. J15 (75%), iar cea mai mică la Asociația nr. 23+27, 32 de persoane din totalul de 2.105, reprezentând 1,52%.
Viceprimarul Sucevei a îndemnat sucevenii să întrebe la asociație de data ședinței, acolo unde nu a avut loc încă, întrucât fără a fi luat la cunoștință de către toate persoanele, pe bază de convocator, adunările asociațiilor de proprietari nu se pot desfășura.
În cadrul adunărilor generale ale asociațiilor de proprietari se prezintă veniturile și cheltuielile, se stabilește numărul posturilor și funcțiilor salarizate, se aprobă salariile, se decide dacă vine o nouă conducere sau rămâne aceeași, dar se discută și despre ce e de făcut pentru cei care locuiesc acolo. De asemenea, se votează și membrii comitetului executiv, care trebuie să fie de maximum 5, dar într-un număr impar.