Prefectul de Suceava Alexandru Moldovan a anunțat, marți, că 7 posturi din cadrul instituției au fost deblocate și urmează a fi ocupate prin concurs în perioada următoare. Pentru patru dintre acestea a fost deja fixată data examenului scris: consilier Corpul de control al prefectului – așa-numitul șef al Corpului de control al prefectului -15 iunie, consilier juridic grad profesional superior – 8 iunie, consilier juridic principal (post temporar vacant) – 12 mai, șef birou monitorizare servicii publice și situații de urgență – 8 iunie. „Dacă vor fi ocupate sau nu, voi discuta cu colegii, ne vom sfătui dacă vom apela la alte modalități de ocupare a acestora. Am considerat că este absolut necesar să ne asigurăm resursa umană de calitate la nivelul instituției, modificările legislative ne-au adus o serie de atribuții suplimentare și este nevoie de oameni de calitate ca să avem o activitate mulțumitoare pentru public”, a declarat prefectul.
De asemenea, acesta a afirmat că a solicitat Ministerului Afacerilor Interne suplimentarea organigramei de la Serviciul de Pașapoarte, cu 8 posturi. Aprobarea din partea ministerului ar permite deschiderea unui punct de lucru secundar la Rădăuți. „Asta ar veni în sprijinul unei regiuni extrem de populate, mai ales în contextul actual, în care sunt nenumărate cereri de eliberare a pașapoartelor provenite din această zonă”, a spus Moldovan.
O statistică prezentată marți de prefect arată că în perioada 1 ianuarie-30 aprilie a.c., Serviciul de pașapoarte Suceava a soluționat 32.266 de cereri pentru eliberarea pașapoartelor simple (electronice și temporare). Dintre acestea, 25.593 de cereri au fost soluționate la ghişee și 6.673 de cereri prin misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României în străinătate.