Mașini în jurul cărora s-au făcut adevărate istorii au fost expuse duminică, timp de mai multe ore, pe esplanada centrului comercial Iulius Mall Suceava, fiind admirate, pozate și filmate de mii de vizitatori, încântați să revadă anumite modele, dar și să descopere mașini de epocă pe care nu ai unde să le vezi în mod normal.
Cele peste 50 de vehicule istorice expuse și admirate ca adevărate vedete, într-o frumoasă zi de 1 Mai, au fost aduse de filiala locală a Retromobil Club România în cadrul acțiunii „Retroparada Primăverii”.
Frumoase mașini de epocă marca Singer, Volvo, VW Kafer, Opel, MG Gentry, Mercedes-Benz, Ford Mustang, Cadillac, Jaguar MK V 1949, precum şi un Plymouth P2 DeLuxe, fabricat în 1936, au fost aduse special pentru a stârni curiozitatea și încântarea vizitatorilor.
Dar puternice reacții de simpatie au stârnit coloratele Trabanturi expuse chiar lângă fântâna arteziană, fiind printre cele mai pozate mașini, în vreme ce „bătrânele” Dacii, înșiruite tot la loc de cinste, la intrarea în mall, erau privite cu nostalgie și respect de cei care au avut asemenea modele în familie, fiind cele mai utilizate mașini din Epoca de Aur.
De un interes aparte s-au bucurat și exemplarele de ARO, mașini de teren, fabricate tot în România, acestea având în dotarea standard inclusiv ustensile de pădure, fiind folosite îndeosebi în zonele de munte.
Cele peste 50 de mașini istorice din cadrul expoziției care a avut loc la Suceava aparţin colecţionarilor din judeţ, dar şi unor invitaţi din judeţele învecinate, cel mai bun exemplu fiind vedeta incontestabilă - o superbă limuzină americană Edsel Ranger din 1959, care face parte dintr-o divizie de mașini înființată de celebrul Henry Ford în memoria fiului său Edsel, director al companiei Ford între 1919-1943, decedat la doar 49 de ani.
Automobilul, aflat în posesia unui colecționar din Botoșani, a atras toate privirile, ca un magnet, nu doar datorită dimensiunilor sale și a culorii, ci și datorită construcției, diferită de cea a modelelor europene, cu care suntem mai familiarizați.
Alte două mașini care au fermecat o mulțime de vizitatori sunt un Mercedes SS (replică) fabricat în 1929, al cărui proprietar, suceveanul Zachmann Rainhart, spune că ar fi valorat aproape două milioane de euro dacă ar fi fost modelul original, nu unul recondiționat prin 1970, precum și un Triumph Spidfire MK1 din 1954, recondiționat în 1990.
Expoziția „bijuteriilor” pe patru roţi s-a încheiat duminică după-amiază cu parada autovehiculelor pe traseul Iulius Mall – Metro.