La finele săptămânii viitoare, municipiul Rădăuți va găzdui un concurs național spectaculos, la care vor fi prezenți cei mai buni practicanți din țară, dar sunt invitați să participe și cei mai tineri dintre bicicliști.
Cupa națională de „Trial bike” va avea loc în parcarea centrală a orașului - strada Piața Unirii, sâmbătă, 7 mai, evenimentul fiind susținut de Primăria Rădăuți, EGGER, UCI, BikeXpert și Federația Română de Ciclism.
“Trialul este acel sport individual ce presupune trecerea, cu bicicleta peste diferite obstacole, de-a lungul unui anumit traseu, fără ca sportivul să atingă obstacolele sau terenul altfel decât cu pneurile. El are atractivitatea și dificultatea sporturilor extreme, dar fără a include în mod necesar și periculozitatea acestora”, a explicat organizatorul principal al acestei competiții, Iulian Zaharie, concurent de elită și practicant al acestui sport, cu un palmares de 10 titluri de Campion Național, ocupant al locului8la nivel european și 14 la nivel mondial.
„Datorită devotamentului și experienței acumulate în toți acești ani am decis să organizez acest concurs în orașul meu natal.
Îmi doresc să implic cât mai multă lume în această comunitate și ca acest sport să devină o tradiție pentru orașul nostru” a adăugat Iulian Zaharie.
Concursurile se vor desfășura conform regulamentului UCI ( Union International of Cycling).
În paralel va fi organizat un concurs pentru copii, cu două categorii: Mini (3-7 ani) și Junior (8-12 ani). Aceștia vor avea un traseu delimitat cu jaloane și o mini rampă.
Concurentul care parcurge cel mai repede traseul câștigă, pentru că punctajul se va acorda în funcție de timpul obținut.
Trialul este un sport relativ nou în România, dar foarte apreciat pe plan internațional și care cunoaște o dezvoltare explozivă în întreaga lume.
Traseele sau secțiunile se compun dintr-o serie de diverse obstacole, naturale și/sau artificiale. Cele mai folositeobstacole suntcele construite din paleți, cauciucuri, bobine, pietre de dimensiuni mari sau chiar caroserii de mașini. La fiecare secțiune este repartizat un arbitru care urmărește concurentul în timp ce parcurge traseul, îl cronometrează și îl penalizează corespunzător, dacă este cazul.
Concurenții au la dispoziție 2 minute și jumătate pentru parcurgerea unei secțiuni. Atingerea obstacolelor sau a terenului cu piciorul sau pedala, respectiv ghidonul se penalizează cu 1 punct și respectiv 3 puncte iar punerea ambelor picioare pe sol aduce automat maximul de puncte de penalizare pentru traseul respectiv și anume 5 puncte. În final, câștigă cel care a acumulat cele mai puține puncte.
Obstacolele fiind variate și de multe ori deosebit de dificile, aceastăcombinație de ciclism, echilibristicăși acrobație a trezit un mare interes în întreaga lume.