Municipiul Suceava continuă să fie orașul cu cele mai multe spații comerciale moderne pe cap de locuitor, iar interesul dezvoltatorilor pentru extinderea acestora nu pare să se diminueze deloc, ținând cont de proiectele aflate în curs de execuție și cele care urmează.
Printre cele care urmează se numără și un nou centru comercial, care va fi amenajat pe o suprafață de aproape 11.000 de mp, pe un teren din zona Metro, cu intrare/ieșire la bulevardul principal, 1 Decembrie 1918.
Deși nu este anunțat oficial, noul centru comercial va face parte din uriașa rețea germană de magazine LIDL, din grupul Schwarz, care mai are dezvoltate pe teritoriul municipiului Suceava trei magazine (două în Burdujeni, unul în Zamca), precum și unul la baza cartierului Obcini, dar pe terenul administrativ al comunei Șcheia.
Noul LIDL va fi situat în imediata apropiere a clădirii Primagra (fostul Galleria Mall) și a complexului imobiliar Mandachi Twins, aflat în curs de execuție, dar și aproape de cartierul Obcini (inclusiv cele două ansambluri ANL), iar cel mai apropiat centru comercial este Metro, care se adresează altei game de clienți, agenți economici.
Investiția este aflată în stadiul de elaborare a planului urbanistic zonal, în vederea obținerii autorizației de construire. Demersurile au fost inițiate de către proprietarii terenurilor „puse cap la cap” pentru a asigura suprafaţa necesară amenajării unui spațiu comercial care să aibă asigurate și o mulțime de locuri de parcare - Luar Com SRL, Bilan Mirela, Fetcu Laurentiu-Ionel, Fetcu Carmen-Elena, Marlin Tur SRL, Ili Vasile Cristinel și Ili Daniela Angela.
Anterior, cea mai mare parte a terenului respectiv a fost deținut de către fostul viceprimar al Sucevei Corneliu Vornicu, ce l-a vândut în 2020.
Anterior dezvoltării unor proiecte ample în zonă, inclusiv două săli de nunți, blocuri și centre comerciale, terenurile din zona Metro au fost considerate ca viitoare zonă de case, fiind făcute planuri de amenajare a unui amplu cartier rezidențial, dar cum prețurile acestora s-au dovedit cam prohibitive, singurii care s-au încumetat să le cumpere au fost dezvoltatorii de proiecte mari, care să genereze venituri pe măsura cheltuielilor, dar și profit.