Conform informațiilor furnizate de Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Suceava, 4.882 de elevi suceveni au susținut miercuri, 30 martie, proba la alegere a profilului și specializării din cadrul simulării probelor scrise ale examenului de bacalaureat 2022.
Elevii suceveni au susținut testul scris la una dintre cele 10 discipline: Biologie - 1779, Chimie - 93, Fizică - 212, Economie - 17, Filosofie - 14, Geografie - 1119, Informatică - 351, Logică, argumentare și comunicare – 1.184, Sociologie – 56 şi Psihologie - 57. Niciun candidat nu a fosteliminat.Subiectele și baremele de corectare au fost publicate de către Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație, pe site-ul subiecte.edu.ro, miercuri, la ora 15:00.
Marți, 29 martie, 4.942 de elevi suceveni au susținut proba obligatorie a profilului din cadrul simulării probelor scrise ale examenului de bacalaureat 2022. La această probă,3.475 de elevi au susținut examenul la matematică și 1.467 de elevi au ales istoria. Luni, 28 martie, a avut loc simularea probei scrise la limba și literatura română din cadrul examenului național de bacalaureat, sesiunea 2022. La această probă au fost prezenți 5.015 elevi suceveni. Niciun candidat nu a fost eliminat.
Conform reprezentanților IȘJ Suceava, în județul Suceava, pentru susținerea probelor scrise sunt înscriși 5.807 elevi, dintre care 5.249 din clasa a XII-a și 558 din clasa a XIII-a seral și frecvență redusă. Următoarea probă va avea loc pe 31 martie: proba la Limba și literatura maternă - proba E.b).
Organizarea și desfășurarea examenului are loc în 42 de centre de examen. Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare. Notele obținute nu se trec automat în catalog. Prin excepție, în baza unei cereri scrise, depusă de elevi, se poate aproba consemnarea acestor note în cataloage.
Obiectivele urmărite prin organizarea simulării sunt familiarizarea elevilor cu rigorile unei examen real și optimizarea rezultatelor obţinute de către elevi la finalul studiilor gimnaziale/liceale.