În perioada 1 ianuarie 2022 - 30 decembrie 2023, Colegiul Tehnic „Mihai Băcescu” din Fălticeni derulează, în calitate de partener, proiectul Gamification of Digital Learning, finanțat de Comisia Europeană prin Programul Erasmus+, acţiunea KA 220, Parteneriat de cooperare în învățământul şcolar.
Proiectul este coordonat de LogoPsyCom din localitatea Mons, Belgia, companie privată specializată în proiecte de dezvoltare a competențelor, formare profesională, revalidare şi incluziune a tinerilor cu dificultăți de învăţare. Parteneri în proiect sunt Euphoria Net Srl Roma, Italia, Colegiul Tehnic „Mihai Băcescu”, Liceul privat Limassol, Cipru, şi Liceul vocaţional Lodz din Polonia.
Aşa cum am aflat de la prof. Magdalena Grigoraş, responsabil proiect la Colegiul Tehnic „Mihai Băcescu”, scopul proiectului este de a dezvolta şi promova competenţele profesorilor de liceu şi educatorilor pentru utilizarea jocurilor online în predare şi învăţare digitală captivantă, incluzivă şi de înaltă calitate.
Educaţie inclusivă prin învăţare digitală
„Proiectul îşi propune realizarea unei metodologii, a unui ghid şi schimb de bune practici pentru a sprijini profesorii în utilizarea jocurilor online. Utilizând această metodă de învățare, proiectul creează tuturor elevilor oportunitatea să participe, să-şi îmbunătățească abilitățile și să se bucure de procesul de învățare.
Obiectivele care trebuie atinse sunt creşterea abilităţilor digitale ale profesorilor şi a conştientizării resurselor digitale pentru jocuri online, cum ar fi: instrumente, aplicaţii şi platforme; asigurarea unei educaţii de înaltă calitate şi incluzivă pentru elevi, prin învăţare sincronă sau asincronă.
Prin acest proiect ne propunem să creăm şi să oferim profesorilor resurse care să le permită să implementeze educaţia inclusivă prin învăţare digitală, respectiv: compendiu de metode utilizând jocurile în învăţarea digitală; culegere de instrumente tehnice; modul eLearning; planuri de lecții utilizând jocurile în învățare însoţite de un ghid metodologic; fişe de instrumente explicative”, ne-a precizat prof. Magdalena Grigoraş.
Materialele produse în cadrul proiectului vor fi testate pe cel puţin 250 de elevi, dintre care 40 cu dificultăţi de învățare, tulburări DYS sau nevoi speciale. În plus, cel puţin 50 de profesori vor testa materialul în sălile lor de clasă, iar experţii educaţionali şi specialiştii le vor revizui şi oferi feedback constructiv la toate rezultatele obţinute ale proiectului.
„Proiectul va genera calitate în derularea activităţilor didactice, respectiv un nivel sporit de competenţe ale profesorilor şi elevilor în utilizarea unor instrumente online şi va contribui substanțial la dezvoltarea dimensiunii europene a educaţiei”, ne-a asigurat prof. Magdalena Grigoraş.