Odată cu încetarea stării de alertă dispar și o serie de măsuri care erau valabile pe durata acesteia, precum prelungirea valabilității unor documente. Acesta este și cazul autorizațiilor de mediu, pentru care vor trebui din nou depuse documente pentru obținerea vizei anuale.
“Agenția pentru Protecția Mediului Suceava informează că de la data încetării stării de alertă se vor aplica prevederile art. 4, alin. 5, din Legea 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare, conform căruia valabilitatea documentelor (autorizațiilor de mediu) se menține pe toată perioada stării de alertă, precum şi pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări. Perioada celor 90 de zilede la încetarea acestei stări se va încheia la data de 06.06.2022.
Atenționăm titularii autorizațiilor/autorizațiilor integrate de mediu că, de la data de 07.06.2022, au obligația de a solicita Agenției pentru Protecția Mediului Suceava viza anuală în termenul prevăzut de Ordinul nr. 1150/2020 privind aprobarea Procedurii de aplicare a vizei anuale a autorizației de mediu şi autorizației integrate de mediu.
Conform acestui Ordin, termenul în care titularul activității solicită aplicarea vizei anuale este de maximum 90 de zile şi de minimum 60 de zile înainte de ziua şi luna corespunzătoare zilei şi lunii în care a fost emisă autorizația pe care acesta o deține. În cazul în care autorizația pe care acesta o deține a fost revizuită, termenul se va calcula în funcție de ziua şi luna în care a fost emisă autorizația inițială”, a transmis directorul executiv al APM Suceava, Maria Mădălina Nistor.
Pentru obținerea vizei anuale, titularul activității este obligat să solicite aplicarea vizei anuale la autoritatea publică pentru protecția mediului emitentă a autorizației/ autorizației integrate de mediu, prin depunerea următoarelor documente:
a) cererea conform modelului prevăzut în anexa nr. 1 a Ordinului nr. 1150/2020 privind aprobarea Procedurii de aplicare a vizei anuale a autorizației de mediu şi autorizației integrate de mediu;
b) raportul anual de mediu şi/sau raportările menționate în actele de reglementare, după caz;
c) declarația pe propria răspundere că desfăşoară activitatea în aceleaşi condiții pentru care a fost emisă autorizația/autorizația integrată de mediu şi că nu au intervenit modificări de fond care să afecteze condițiile stabilite prin autorizație, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 a Ordinului nr. 1150/2020 privind aprobarea Procedurii de aplicare a vizei anuale a autorizației de mediu şi autorizației integrate de mediu;
d) dovada achitării tarifului: 100 lei pentru autorizația de mediu/300 lei pentru autorizația integrată de mediu
Modelele de cerere și declarație sunt conform Ordinului nr. 1150/2020 și pot fi descărcate de pe site-ul instituției http://apmsv.anpm.ro, domeniu Reglementari/Autorizația de mediu/viza anuală.
Nerespectarea termenului de depunere a documentației conduce la suspendarea autorizației/ autorizației integrate de mediu pe o perioadă echivalentă cu perioada de întârziere față de termenul legal impus.