Asociația Institutul Bucovina, alături de alte cinci organizații partenere din sfera europeană, a finalizat etapa de implementare a unui proiect destinat sprijinirii tinerilor părinți (proiectul Erasmus+ „PAFYP – Parenting Awareness for Young People”). După cum ne-au spus reprezentanții Asociației Institutul Bucovina, misiunea PAFYP a început la mijlocul anului 2019, atunci când cei șase parteneri europeni: Devon Mind – organizația aplicantă din Marea Britanie, în colaborare cu European Development Foundation (Bulgaria), Associacio Programes Educatius Open Europe (Spania), Asociația Institutul Bucovina (România), Fundacja Instytut Re-Integracji Spolecznej (Polonia) și Kilcooley Womens Centre (Irlanda de Nord), și-au unit resursele pentru a contribui la atingerea obiectivelor strategiei Europa 2020, în ceea ce privește combaterea sărăciei și a excluziunii sociale.
Proiectul, al cărui termen de implementare a fost prelungit cu 6 luni în contextul pandemiei, vizează dezvoltarea unei accepțiuni comune în ceea ce privește metodele încurajate de creștere a copiilor, o mai bună înțelegere a teoriei atașamentului, schimbul de bune practici și inițierea unor activități de simulare, pentru dezvoltarea abilităților specialiștilor care lucrează cu tineri.
60 de formatori și 600 de tineri
În acest sens,din grupul țintă al proiectului fac parte 60 de formatori și 600 de tineri. Partenerii europeni provenienți din medii culturale diferite au găzduit, prin rotație, mobilități internaționale care au creat un cadru favorabil pentru schimbul de bune practici în sectorul de parenting. Aceștia s-au reunit pentru prima dată în 2019, la Plymouth (Marea Britanie), iar mai apoi, în Reus (Spania), Sofia (Bulgaria), și Lodz (Polonia). Ultima mobilitate a fost găzduită în luna septembrie a anului trecut, la Suceava, de către Asociația Institutul Bucovina, prilej pentru care delegația a vizitat instituțiile partenere din județ. Sesiunile de lucru s-au concertizat, mai apoi, sub forma unui suport de curs ce urmează a fi utilizat de către tinerii părinți, familii, profesori, educatori, precum și de către specialiști în domeniul sănătății. Amintim, totodată, și cele 6 webinarii la care au participat 24 de traineri din cele cinci țări europene și 4 ateliere de lucru, desfășurate atât în sistem online, cât și fizic, cu sprijinul partenerilor locali: Colegiul Național „Petru Rareș” Suceava, Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară Suceava și Asociația Iele Sânziene: „Alexitimia – Sprijinirea tinerilor pentru a-și exprima emoțiile și sentimentele” (susținut fizic de către prof. Monica Lepcaliuc, la Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară Suceava); „Dezvoltarea Morfo-Fiziologică și Mintală a Adolescenților” (susținut de Ramona Morar, profesor la Colegiul Național „Petru Rareș” Suceava); „Teoria atașamentului și cercetările lui Daniel Siegel cu privire la traumele timpurii (prezentat online de către Daniel Vlăgea – terapeut ocupațional la Asociația Institutul Bucovina); Menstruația = Tabu (susținut de către Ioana Ciuhan, trainer, Asociația Iele Sânziene).
„Mai mult, ca parte a reurselor livrate prin intermediul proiectului, fiecare partener și-a asumat responsabilitatea de organiza câte două workshop-uri, cu durata de o zi, pentru a se adresa unor tematici precum reglarea emoțiilor, sănătatea mintală perinatală, sănătatea în sarcină, alexitmia, teoria atașamentului și depresia postnatală. În luna ianuarie, după acest model, Asociația Institutul Bucovina a susținut cu succes cele două evenimente de multiplicare, la care au participat 42 de tineri și formatori”, a transmis Valentina – Alina Adomnicăi, Specialist Comunicare & PR în cadrul Asociației Institutul Bucovina (e-mail: media@bucovinainstitute.org) Puteți să vizitaţi și pagina de Facebook: http://www.facebook.com/i.bucovina şi website-ul www.bucovinainstitute.org, unde sunt postate cele mai recente activități.