Cadrele didactice de la Grădiniţa cu Program Normal „Stejărelul” Cajvana (director prof. Ungurean Liliana), în parteneriat cu Grădiniţa cu Program Prelungit „Prichindel” Suceava (director prof. Dunăreanu Dorina), Liceul Tehnologic „Ştefan cel Mare” Cajvana (director prof. Robu Nicolae) şi Librăria „Cărtureşti” Suceava (managerul Bratu Andreea), au derulat recent proiectul educaţional „Cartea, prietena copiilor”, proiect pentru stimularea interesului pentru lectură.
Scopul acestui proiect a fost definirea rolului cărţii în procesul de învăţământ modern direcţionat spre folosirea sistemelor alternative de educaţie, de genul soft educaţional prin dezvoltarea interesului pentru lectură, a respectului pentru carte şi pentru autorul acesteia, înţelegerea importanţei lecturii, a influenţelor pe care aceasta le poate avea asupra dezvoltării personalităţii copiilor și dezvoltarea creativităţii.
În cadrul proiectului, s-a marcat ziua de 15 februarie, Ziua Naţională a Lecturii, prin vizite la librărie şi biblioteca şcolii unde copiilor li s-au citit povești. Pe parcursul săptămânii 14-18 februarie s-au desfășurat următoarele activități: „Pe drumul cărţii ”, ,,Cartea prietena mea” ,,,În lumea poveştilor lui Creangă”,„Citeşte-mi o poveste!”, „Povestea Prieteniei”.
În timpul proiectului, copiii au ascultat povești din opera marilor scriitori români și străini, spuse sau citite de educatoare, bunici, bibliotecari sau librari. Ei au învățat cum se realizează o carte, au dramatizat diferite povești, au decorat semne de carte și au confecționat ,,Cartea prieteniei”
„Grădiniţa este prima instituţie unde se manifestă şi sunt încurajate experienţele de debut ale copilului în domeniul limbajului, locul în care se înregistrează primele contacte ale acestuia cu cartea, cu limbajul scris. Ca educator nu poţi avea satisfacţie mai mare decât aceea de a şti că o mulţime de suflete mici vibrează pe aceeaşi lungime de undă cu tine. Bucuria, tristeţea, durerea, speranţa şi încrederea deschid aceste suflete conducându-le spre tărâmul basmelor cu intenţia de a învăţa ce este binele şi răul. Din totdeauna, basmele au atras copiii, indiferent de vârstă sau generaţie, de etnie sau de limba vorbită în familie”, au declarat coordonatorii proiectului.