Urmare a articolului apărut în publicația dvs, în data de 09.02.2022, care face referire la organigrama Primăriei Municipiului Rădăuți, dorim să aducem câteva clarificări, spre justa informare a opiniei publice, pe care vă rugăm să le publicați:
Considerăm eronat titlul articolului: ”Modificarea organigramei Primăriei Rădăuți, anulată definitiv de instanțele de judecată”, care induce ideea că acțiunile în instanță la care face referire domnul avocat au condus la anularea organigramei în totalitate, aspect fals, deoarece domnul avocat a reprezentat doar interesele legale a 11 dintre foștii angajați ai instituției noastre, care au fost afectați de reorganizarea administrativă. Astfel, efectele legale obținute în urma deciziilor instanțelor de judecată, de către dl. avocat, se aplică strict doar celor 11 angajați ai Primăriei Municipiului Rădăuți, reprezentați legal de domnia sa și nu pentru toți cei 34 de angajați afectați de reorganizarea administrativă.
Instanța NU a anulat definitiv modificarea organigramei Primăriei Rădăuți. La termenul de ieri, 9.02.2022, Curtea de Apel Suceava a menținut sentința Tribunalului Suceava, nr. 608/2021, prin care a fost anulată doar parțial, nu în totalitate HCL 144/2021. Hotărârea privește doar 11 angajați, respectiv 9 paznici de la DAS și 2 polițiști locali.
De asemenea, ceea ce nu specifică domnul avocat este că tot prin Decizia Curții de Apel Suceava, din 9.02.2022, A FOST RESPINS RECURSUL prin care acesta a solicitat ANULAREA ÎN TOTALITATE A HCL 144/2021. Anularea în totalitate a HCL 144/2021 a fost respinsă și nu admisă, de aceea nu înțelegem afirmația contrară a domnului avocat decât prin încercarea acestuia de a dezinforma.
Tot în data de 9.02.2022, Curtea de Apel Suceava A ADMIS RECURSUL promovat de Consiliul Local Rădăuți împotriva suspendării HCL 144/2021, în ceea ce privește postul de Șef Serviciu Urbanism și AP, ce a fost desființat ca urmare a adoptării organigramei. Hotărârea este definitivă, desființarea postului de Șef Serviciu Urbanism beneficiind de prezumția de legalitate până la soluționarea litigiului privind anularea actului administrativ.
Prin aceeași hotărâre s-a admis excepția lipsei calității procesuale pasive a primarului, acțiunea fiind respinsă față de primarul municipiului Rădăuți.
Referitor la cele mediatizate privind numărul de 34 de persoane afectate de reorganizare, facem precizarea că este vorba doar de 24 de persoane care s-au adresat instanței de judecată, soluțiile pronunțate până în prezent fiind diferite de la caz la caz și, de asemenea, nu toți sunt reprezentați de domnul avocat. De aceea nu înțelegem de ce vorbește în numele tuturor.
De asemenea, UAT Rădăuți nu își permite să se antepronunțe cu privire la celelalte dosare aflate pe rolul instanțelor (deoarece ele înfăptuiesc justiția în numele legii), ci așteaptă și respectă hotărârile pentru fiecare dosar în parte.