Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
miercuri, 9 feb 2022 - Anul XXVII, nr. 32 (7949)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9762 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,717 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   2 imagini |   ø fişiere video

Fălticeni

Gamificare şi digital learning în ultimul proiect european derulat de Colegiul ,,Mihai Băcescu”

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Vineri, 4 februarie, Colegiul Tehnic „Mihai Băcescu” din Fălticeni a fost prezent într-un nou proiect Erasmus+ intitulat ,,Digital – English as a Second Language” (D-ESL). Prima întâlnire transnaţională de parteneriat strategic a reunit în mediul online trei şcoli din România, Italia şi Macedonia de Nord şi organizaţiile nonguvernamentale YuzuPulse (Franţa) şi SCS LogoPsyCom (Belgia). Organizaţia belgiană este specializată în crearea de metode şi instrumente alternative (digitale sau nu) ca suport pentru activităţile educative formale şi nonformale, fiind şi coordonatoarea proiectului.

La această primă întâlnire, colegiul fălticenean a fost reprezentat de cei trei directori: Radion Palaghia, Chirilă Silvia, Ţuca Mariana Silvia, coordonatorul de proiect prof. Magdalena-Simona Truşcan şi ceilalţi membri ai echipei de proiect, respectiv profesoarele Claudia Suseanu, Roxana Mercore, Anca Oprişanu, Simona Murărescu şi ec. Mihaela Strugaru.

Prof. Magdalena-Simona Truşcan, coordonator proiect,ne-a spus: „Cu toate că limba engleză este predată în proporţie de peste 90% în majoritatea şcolilor europene, nu este mereu asimilată la un nivel optim. Mai mult decât atât, mediul virtual este de mult timp prezent în viaţa noastră, inclusiv în educaţie. Vorbim de educaţie virtuală, clase virtuale, lecţii digitale, tehnologii noi informaţionale, practic o lume nouă în care trebuie să găsim modalităţi noi de a motiva elevii <digitalizaţi> din zilele noastre şi de a le furniza lecţii captivante, conform contextului şi nevoilor de la clasă. Materialele educaţionale sub forma jocurilor video create în acest proiect vor reprezenta un suport real şi de impact pentru dezvoltarea competenţelor de limba engleză ale elevilor din învăţământul secundar. Şi profesorii îşi vor îmbunătăţi metodele de predare a limbii engleze şi competenţele TIC utilizând platforma e-learning a proiectului. Aici vor întâlni tutoriale care vor explica, pas cu pas, procesul de creare a jocurilor video şi includerea acestora în lecţiile de limba engleză”.

 

Predare prin metode şi tehnici inovatoare

Prof. Simona Truşcan a precizat că îmbunătăţirea tehnicilor de predare pentru profesorii de ESL/EFL prin metode şi tehnici inovatoare (Digital Game-Based Learning-DGBL), stimularea motivaţiei şi a performanţei şcolare, dezvoltarea competenţelor de limbă engleză pentru elevii din învăţământul secundar prin intermediul gamificării lecţiilor, inclusiv pentru elevii cu cerinţe educative speciale, sunt aspecte prioritare pe care le urmăreşte acest proiect european.

La nivel de parteneriat transnaţional, proiectul are drept grup ţintă elevi din învăţământul secundar, elevi cu cerinţe educative speciale din învăţământul secundar şi profesori care doresc optimizarea tehnicilor de predare.

Rezultatele obţinute în format digital vor fi: ghiduri metodice pentru profesori pentru folosirea lecţiilor gamificate la clasă; curs de training; broşură cu elemente specifice elevilor cu nevoi speciale de învăţare; fişe de lucru; jocuri video şi secvenţe de jocuri realizate în scop pedagogic; tutoriale; ghiduri de creare şi organizare de workshop-uri cu jocuri video pentru elevi. Se mai are în vedere editarea unui ghid de bune practici care să includă şi experienţe, impresii şi recomandări ale profesorilor din timpul folosirii pachetelor de lecţii propuse. Aceste rezultate se vor regăsi şi vor fi accesibile din pagina digitală a proiectului în 5 limbi: engleză, franceză, italiană, macedoneană şi română.

,,Impactul estimat al proiectului Digital – English as a Second Language (D-ESL) va fi cuantificat la nivel local, regional, naţional, precum şi la nivel european, vizând astfel asigurarea de beneficii pe termen lung şi sustenabilitatea produselor realizate. Toate materialele create în cadrul proiectului vor fi accesibile pe platforme precum eTwinning, School Gateway sau pe pagina web a proiectului, fiind asigurate premisele unui proces educaţional la standarde europene”, a mai precizat prof. Simona Truşcan.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Gamificare şi digital learning în ultimul proiect european derulat de Colegiul ,,Mihai Băcescu”.
 Vizualizări articol: 834 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 1 vot
Gamificare şi digital learning în ultimul proiect european derulat de Colegiul ,,Mihai Băcescu”5.051

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei