În cadrul Săptămânii Nonviolenței în Școli, la Centrul Școlar de Educație Incluzivă (CSEI) „Sf. Andrei” Gura Humorului s-a desfășurat Campania RESPECT, inițiată de inspectorul școlar prof. Tatiana Vîntur, cu scopul de a preveni agresivitatea și violența în mediul școlar și în afara lui.
Componentele Campaniei RESPECT: Responsabilitate, Educație, Siguranță, Prevenție, Emoție, Comunicare și Toleranță au fost punctul de pornire pentru activitățile desfășurate în vederea „exersării comportamentelor dezirabile, pentru a forma atitudini civilizate, dar și pentru a combate agresivitatea și violența”.
Plecând de la aceste premise, ne-a spus prof. Isabella Istrate, coordonator de proiecte și programe educative la CSEI „Sf. Andrei” Gura Humorului,„ne-am alăturat campaniei organizând în școală o mulțime de activități care, prin asociere cu anotimpul în care suntem, să <ningă> asupra elevilor cu Responsabilitate, Educație, Siguranță, Prevenție, Emoție, Comunicare și Toleranță și asemenea unui <bulgăre> să determine la aceștia un comportament cu responsabilitate, o atitudine tolerantă, preventivă și o comunicare activă, asertivă și nonviolentă”.
Activitățile au antrenat 138 de elevi de la clasele primare, gimnaziu și școală profesională, coordonați de 26 de cadre didactice, 6 instructori de educație și un părinte. Creativitatea și expresivitatea artistică a elevilor, potențată de aptitudinile practice se reflectă în produsele finale ale activităților prin posterele și flyerele realizate, inclusiv posterul reprezentativ al școlii. Exersarea abilităților de motricitate fină, antrenarea atenției și stimularea coordonării oculomotorii ale elevilor au contribuit, spun organizatorii, la valorizarea calităților acestora funcție de abilitățile lor și implicit la creșterea stimei de sine. „Strategiile folosite în realizarea activităților au cuprins o paletă diversă, atractivă și interactivă de metode didactice cum ar fi: jocuri de rol, ateliere creative, prezentări și filme didactice, dezbateri care au implicat în mod activ elevii determinându-i să găsească și să exprime singuri soluțiile agreabile situațiilor problemă prezentate”, a completat prof. Isabella Istrate.