„Pădurea în banda desenată digitală” este denumirea proiectului derulat în cadrul Colegiului Tehnic „Mihai Băcescu” din Fălticeni, ca parte a programului internațional „Learning about Forests” (LeAF) și care și-a desemnat vineri, 28 ianuarie, câștigătorii. Este vorba de un număr de șapte elevi de gimnaziu dintre cei peste 25 care au răspuns provocării „artistice”, lansate în luna decembrie, de a crea o bandă desenată cu temă ecologică.
Dând dovadă de talent și de dorință de a impresiona, toți elevii participanți la concurs au realizat lucrări foarte interesante, respectând în cea mai mare parte cerințele impuse de organizatori, ceea ce, evident, a îngreunat misiunea juriului format din membrii Proiectului european „EdComix”, care, de asemenea, se derulează în Colegiul Tehnic „Mihai Băcescu”. Trebuie menționat faptul că prin intermediul proiectului european EdComix, coordonat de profesoara de limba engleză Simona-Magdalena Trușcan, și care se desfășoară în aceasta unitate școlară de doi ani, foarte mulți dintre elevii instituției de învățământ fălticenene au învățat cum să se exprime cu ajutorul benzilor desenate și cum să le folosească în activitatea lor de zi cu zi.
Așa se face că lucrările extrem de interesante și foarte bine elaborate ale unui număr de 7 elevi participanți cu lucrări la concursul „Pădurea în banda desenată digitală” s-au bucurat de aprecieri unanime din partea juriului, iar clasamentul a fost următorul: locul I a fost ocupat de elevul Iustin Roman (clasa a VII-a), secondat de Damaris Stan (clasa a VI-a). Pe locul al III-lea s-au clasat, la egalitate, Andrei Purdilă (clasa a VIII-a) și Ecaterina Mitrea (clasa a V-a). De asemenea, au mai fost acordate şi trei mențiuni pentru elevii: Marta Andreica (clasa a VIII-a), Ana-Ecaterina Moroșanu (clasa a VI-a) și Andrei-Vasile Casandra (clasa a VII-a).
Profesoara Simona Trușcan a precizat: „Concursul de benzi desenate este doar una dintre activitățile din cadrul programului <Learning about Forests> (LeAF). Pe parcursul lunilor ce vor urma, elevii clasei a VII-a vor promova relațiile durabile între copii, adulți și mediul înconjurător, alături de profesorii voluntari de la clasă. Totodată, conform recomandărilor din program, unele lecții urmează să fie desfășurate în natură, iar sala de clasă să fie înlocuită cu un spațiu verde. Din experiența anilor trecuți în derularea programului, lecțiile de acest gen sunt cu adevărat revitalizante. Go green!”
Liana Săvescu-Ghenghea