Reclamagiii de meserie au devenit o problemă pentru o serie de instanțe din județul Suceava. Actul de justiție este îngreunat de persoane care își ocupă timpul cu plângeri și sesizări pe care le formulează pe bandă rulantă. Numai la Curtea de Apel Suceava, în cursul anului 2021, două persoane au depus ”doar” 458 de sesizări de toate tipurile. Acestea vizează diferite chestiuni, iar de cele mai multe ori sunt returnate, dar chiar și așa una sau două persoane sunt blocate din activitate pentru a derula aceste proceduri.
Unul dintre cei doi nemulțumiți de profesie a depus 181 de plângeri împotriva magistraților, toate acestea fiind redirecționate către Secția pentru Investigarea Infracțiunilor din Justiție (SIIJ). Aceeași persoană a mai cerut de 13 ori diferite lămuriri în baza Legii 544/2001. De asemenea, a depus 31 petiții și mai are pe rol alte 10 acțiuni, din care 7 penale și 3 civile. Cu un total de 235 de sesizări este campion absolut la acest capitol. Practic, aproape în fiecare zi lucrătoare din 2021, persoana respectivă s-a adresat cu o nemulțumire la Curtea de Apel Suceava.
O secondează, cu un număr total de 223 de acțiuni, un alt bărbat, din bazinul Dornelor. Acesta a excelat cu acțiuni în justiție. A înaintat nu mai puțin de 208 astfel de cereri, din care 193 acte penale, respectiv plângeri împotriva procurorului, respinse in corpore. Celelalte 15 cazuri au reprezentant acțiuni civile, care au constat în cereri de chemare în judecată a unor instituții, inclusiv instanțe de judecată. Același nemulțumit a reclamat prin acțiunile depuse 13 magistrați, cazurile fiind trimise la parchetele competente. La capitolul petiții, bărbatul în cauză a înaintat numai 2 sesizări.
Cristinel Grosu, președintele Curții de Apel Suceava, spune că această practică este una păguboasă și se vor căuta modalități pentru ca persoanele care hărțuiesc pur și simplu angajații instanțelor să poată fi trase la răspundere. ”În cursul anului 2021, pe fondul digitalizării accelerate a activităţii desfăşurată în instanţe şi a facilitării comunicării online, am constatat că resursele puse la dispoziţia justiţiabililor nu sunt întotdeauna folosite cu bună-credinţă. Sunt situaţii în care aceeaşi persoană adresează sute de petiţii care nu au nimic în comun cu activitatea din instanţe, iar simpla înregistrare şi parcurgere a conţinutului acestora, chiar dacă în cvasimajoritatea cazurilor sunt restituite expeditorilor, consumă din resursele publice. Pentru stoparea acestui fenomen analizăm o procedură de lucru care va sancţiona drastic abuzul evident şi deturnarea activităţii instanţelor de la menirea lor firească”, a precizat judecătorul Cristinel Grosu.