Guvernul României a publicat spre dezbatere publică Planul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2020-2030. Noul document, care urmează să fie aprobat de Guvern, are în vedere o prioritizare a investițiilor, acest lucru constituind o condiție favorizantă în vederea noului cadru financiar multianual, actualizarea strategiei de implementare a Master PlanuluiGeneral de Transport al României și va constitui un document cadrude referință pentru politicile publice relevante și pentru toate instituțiile implicate în realizarea obiectivelor de infrastructură de transport naționale.
În noul plan sunt prevăzute a se realiza cinci coridoare naționale de conectivitate rutieră, unul dintre acestea fiind „Drumul Siretului”, compus din nouăproiecte de autostradă/drum expres care asigură legătura pe axa nord – sud între Moldova și Muntenia dar și între Ucraina/Moldova și Bulgaria, la nivel de tranzit continental. Lungimea coridorului este de aproximativ 570km, din care 96.2km sunt în operare. Proiectele de autostradă/drum expres necesare a fi implementate pe acest coridor sunt drumul de mare viteză Giurgiu Frontieră – București, drumul de mare viteză Ploiești – Buzău, drumul de mare viteză Buzău – Focșani, drumul de mare viteză Focșani – Bacău Sud, drumul de mare viteză Bacău Nord – Pașcani, drumul de mare viteză Pașcani – Suceava și drumul de mare viteză Suceava – Siret Frontieră.
De precizat că pentru tronsoanele Pașcani – Suceava și Suceava – Siret, cu o lungime totală de 101,5 kilometri, valoarea estimată a investiției este de 760,2 milioane de euro, cu tot cu TVA. În documentul aflat în dezbatere publică se precizează că tronsonul Pașcani – Suceava a fost inclus în lista proiectelor de pe rețeaua primară de transport care vor fi prioritizate. De asemenea, în planul investițional, sunt incluse și mai multe proiecte pentru construcția unor drumuri expres care vor face legătura cu autostrăzile, printre acestea numărându-se și tronsoanele Suceava – Botoșani, precum și modernizarea drumurilor Suceava – Bistrița și Iacobeni – Borșa – Negrești Oaș. Documentul publicat de Guvern mai include și construcția unor șosele de centură în județul Suceava, pentru Gura Humorului, Câmpulung Moldovenesc și Vatra Dornei. Ca noutate, în Planul investițional apar și proiectele pentru construcția unor șosele de centură pentru comuna Păltinoasa și pentru orașul Frasin, la acesta din urmă urmând să se construiască un drum nou cu două benzi de circulație pe sens.