Primarul Sucevei, Ion Lungu, susţine existenţa unui management integrat al destinaţiilor turistice. Afirmaţia a fost făcută în cadrul celei de-a patra dezbatere publică cu tema „Turismul românesc: Între impas și oportunitate”, organizată la Cetatea de Scaun de către CONAF, Alianța pentru Turism și Federația Femeilor de Afaceri din Regiunea Nord-Est.
Evenimentul a reunit mediul de afaceri din turismul local și regional, factori de decizie de la nivel local, regional și național, asociații cu profil turistic, organizații inițiatoare ale proiectului și alte organizații patronale ale mediului de afaceri din România, cu scopul de a analiza și căuta soluțiile de sprijinire și relansare a turismului românesc. În cadrul dezbaterii, printre temele abordate şi cele cu privire la reglementarea funcționării Organizaţiilor de Management al Destinaţiei (OMD), proiect susţinut şi de primarul Sucevei, Ion Lungu. „Ne-am propus ca până în iunie 2022 să avem la Suceava un OMD funcțional pentru că suntem conștienți de importanța acestui vehicul în ceea ce însemnă promovarea și dezvoltarea turismului în zonă. Ne dorim un management integrat al destinațiilor turistice, care să se facă profesionist și în care industria să fie aproape de autoritatea locală în organizarea, dezvoltarea și promovarea turismului din destinație. OMD-ul va asigura sustenabilitatea și va permite alocarea unui buget corespunzător pentru promovare și organizare, astfel încât turiștii să fie atrași să vină într-o destinație din țara noastră, operatorii să fie mulțumiți de atractivitatea destinației, iar populația locală să simtă beneficiile apartenenței vieții într-o destinație turistică”, a spus Ion Lungu.
Tot în cadrul dezbaterii, antreprenorul Liliana Agheorghicesei, preşedintele Federației Femeilor de Afaceri din regiunea Nord-Est și prim-vicepreședinte CONAF, a declarat că „Bucovina este o destinație turistică de top a României. Dezbaterea publică de la Suceava a adus față în față antreprenori și factori de decizie, într-un dialog constructiv din care s-au desprins măsuri și soluții care pot contribui activ la susținerea acestui sector economic grav afectat de pandemie”. Organizatorii evenimentului au susţinut că turismul reprezintă un pilon important de creștere economică prin crearea de locuri de muncă și prin contribuția la Produsul Intern Prut, prin construirea și consolidarea unei identități de imagine, a unei notorietăți în mentalul colectiv și prin construcția unei mărci de țară, care atestă ineditul și calitatea destinației.