Elevii Liceului Tehnologic „Mihai Eminescu" din Dumbrăveni s-au clasat pe locul II la competiția „Smart Energy”. Echipa formată din 9 elevi a oferit 9 soluții simple de economisire a energiei, dar cu impact mare în bugetul familiei. Aerisirea caloriferelor înainte de sezonul rece, folosirea draperiilor pe timpul verii pentru a limita folosirea aerului condiționat sau setarea temperaturii optime la termostat pentru a avea un consum eficient de energie sunt doar câteva dintre sfaturile copiilor. Prima poziție a fost ocupată de Școala Gimnazială „Aron Cotruș” din Arad, iar pe locul III a urcat Colegiul Național „Petru Rareș” din Piatra Neamț, câștigătorii fiind desemnați în funcție de voturile publicului. Premiile care constau în table educaționale interactive, video-proiectoare sau laptopuri vor ajunge la echipele câștigătoare și la profesorii coordonatori.
Ocupanții locului întâi vor intra în posesia unui Pachet interactiv IQBoard Expert (tablă interactivă + videoproiector), cei de pe locul II (Liceul Tehnologic „Mihai Eminescu” din Dumbrăveni) vor primi o tablă interactivă, iar echipa plasată pe locul III va primi un videoproiector. Cei trei profesori coordonatori ai proiectelor câștigătoare vor fi premiați cu câte un laptop.
Totodată, cele trei unități de învățământ câștigătoare vor putea fi beneficiarele proiectului „Energie în școlile copilăriei, ediția 2022”, de modernizare a sistemului de iluminat din școli prin montarea de tuburi LED.
Organizatorii competiției, E.ON Energie România, au spus că zeci de copii s-au întrecut în a-și trimite proiectele în care au explicat de ce este important să economisim energia, dar și modul în care putem face acest lucru.Aceștia și-au pus la bătaie creativitatea, transpunând ideile în videoclipuri cât mai interesante, pentru a convinge publicul să îi susțină în competiție. Voturile publicului au stabilit și clasamentul concursului „Smart Energy” care s-a desfășurat în perioada 20 septembrie - 1 octombrie. La concursul online au participat elevi din întreaga țară, cu vârstele cuprinse între 12 și 15 ani, care și-au dorit să fie promotori în societate a unor măsuri de folosire eficientă a energiei. Echipele au fost formate din minimum 3 și maximum 10 copii și fiecare a avut un profesor coordonator.