Școala Gimnazială Nr. 4 Suceava derulează, în perioada 1 septembrie 2019 – 31 august 2022, proiectul Erasmus+ „My Grandma՚s Toys” cu numărul de referință 2019-1-TR01-KA229-074560_6, în care are ca școli partenere: Ankara Hasan Ali Yücel,Turcia, SU "Sveti sveti Kiril i Metodii"(Bulgaria), 4° Istituto Comprensivo „Domenico Costa”( Italia), Agrupamento de Escolas Dr. Mário Fonseca(Portugalia), Fundacion San Juan y San Pablo(Spania).
În perioada 20-24 septembrie 2021, doamnele profesoare Mirela Mazilu și Monica Marchitan, însoțite de elevii Elia Ailisoaie, Larisa Babalean, Adelin Cozmaciuc și Cristiana Amanda Ibănescu, de la Școala Gimnazială Nr. 4 Suceava au participat, în Spania, la Ibi, Alicante, la reuniunea de proiect „Teaching&Learning each countries’ traditional games”. Scopul acestei întâlniri a fost schimbul de bune practici, îmbogățirea portofoliului cu jocuri și formarea unor deprinderi necesare practicării acestora.
Prima zi a întâlnirii a fost una organizatorică și de integrare. Participanții au făcut o vizită la școala parteneră, unde au fost primiți de către directorul școlii, doamnaAsunción Beneyto Calatayud, care a ținut un discurs ce a marcat deschiderea oficială a mobilității în Spania. Mai târziu, în aceeași zi, participanții la proiect, au vizitat Primăria Ibi, unde au fost întampinați de primarul orașului care a prezentat câteva videoclipuri, evidențiind tradițiile, gastronomia, cultura, industria și limba specifice micii comunități valenciene. După-amiaza a fost marcată de alte activități la școală unde, participanții la proiect au avut parte de o lecție de istorie a orașului Ibi, din partea domnului Paco Esteve, care ține un discurs interesant despre producătorii de jucării și o mulțime de lucruri interesante în strânsă legătură cu jucăriile. Ibi, este un oraș producător de jucării și înainte, multe dintre principalele fabrici de jucării din Spania au fost deschise aici. Ziua a continuat cu o vizită la Muzeul de Jucării de tablă, unde sala de expoziție este plină de jucării de tablă Payà Hermanos, instrumente muzicale Claudio Reig, mașini Gozán sau păpuși frumoase de la Feber sau Famosa.
Cea de-a doua zi a fost destinată vizitei în orașul Onil la faimoasa fabrică de jucării Paola Reina, urmată de vizita la „Institutul tehnologic pentru articole de timp liber și produse pentru copii AIJU”, care se ocupă cu optimizarea procesului de creare și dezvoltare ale articolelor destinate copiilor, înainte ca acestea să ajungă pe piață.
Ziua a miercuri a fost destinată activităților în școală și a prezentărilor jocurilor tradiționale din fiecare țară. Astfel, fiecare țară a prezentat câte un joc tradițional după cum urmează: Spania „Pilota Valenciana”, Turcia „Turkey_Ciz (Three Stones)”, Portugalia „The Carica Game”, Bulgaria „The game of countries”, România jocul „Boogeyman (Omul Negru)”, iar Italia „The game of Marbles”. Elevii participanți la proiect au participat la toate jocurile și au format echipe mixte, transformând învățarea în joacă. După-amiaza a fost marcată, de asemenea de jocuri și de învățarea limbii engleze prin jocuri. Fiecare profesor a prezentat câte un joc pe care îl folosește la orele sale: Turcia, „Chairs game”, Spania: „Who is it?”, Bulgaria: „The last man standing”, Romania: „Buzz și Words Game”, Italia: „Who am I?”, Portugalia: „The cloud”.
Joi, 23 septembrie, elevii și profesorii au vizitat Valencia și Muzeul Soldaților de Plumb, o expoziție de soldați de plumb în miniatură, prezentată cu măiestrie de un profesor de istorie.
În ultima zi a mobilității s-a vizitat Castelul Santa Barbara din Alicante, care oferă o priveliște ce îți taie răsuflarea, și unde elevii au luat parte la jocul tradițional „Moor and Christian game”, care a făcut ca întânirea dintre cele șase țări să se incheie în cel mai frumos și perfect mod.
Rezultatele întâlnirii s-au concretizat în cunoștințe sporite despre cunoașterea tradițiilor și culturii țărilor partenere, recunoașterea obiectivelor turistice și a valorilor naturale ale Spaniei, extinderea competențelor culturale și sociale, precum și a abilităților psihomotorii, creșterea competențelor psihologice și metodologice ale cadrelor didactice, integrarea echipei de proiect, creșterea cunoștințelor cu privire la motivarea elevilor să învețe, precum și în producerea materialelor de proiect, precizează reprezentanții Școlii Gimnaziale Nr. 4 Suceava.