Deputatul PNL de Suceava Ioan Balan consideră că este deosebit de important ca, în anii următori, efortul reconstrucției sistemului național de învățământ să pună în primul rând zonele mai puțin dezvoltate, unde infrastructura are mare nevoie de investiții, unde elevii se confruntă cu lipsuri, iar cadrele didactice sunt foarte puține.
”Obiectivul major trebuie să fie acela de a asigura tuturor copiilor șansa la educație, indiferent dacă aceștia s-au născut și cresc în familii numeroase, cu venituri reduse sau dacă elevii se află la mare distanță de școală. Un stat puternic este acela care are grijă de viitorul fiecărui copil. Am convingerea că reformele demarate de PNL în anul 2020, continuate de actualul Guvern în anul 2021 și accelerate prin implicarea directă a Președintelui României ne vor duce la rezultatul pe care îl așteptăm de decenii – toți copiii să meargă la școală, condiție esențială pentru ca toți copiii să aibă șanse egale de reușită în viață. În fapt, investiția pe care o facem astăzi în educația copiilor este cea mai bună investiție posibilă, pentru că așa investim în viitorul țării noastre”, a arătat Ioan Balan.
Deputatul liberal spune că noul an școlar a debutat cu ceva mai puține probleme față de anii precedenți, în sensul că în unele orașe și comune cu resurse financiare la îndemână infrastructura școlară a beneficiat de investiții reale. În alte localități, însă, unitățile școlare mai au încă nevoie de investiții majore, fie în sălile de clasă și în mobilier, fie în spațiile sanitare, fie în sistemele de încălzire.
”Oricât ne-am dori să spunem că școala românească a fost în sfârșit pregătită să îi primească pe toți elevii în cele mai bune condiții, suntem încă departe de acel moment. Încă ne confruntăm cu această situație pentru că, zeci de ani cât a condus România, PSD a neglijat complet nevoile sistemului de învățământ, subfinanțându-l. Abia din anul 2020 au început să se vadă în mod real preocupările Guvernului PNL pentru sistemul național de educație, lucru reflectat în fondurile alocate reabilitării unităților școlare, în conectarea școlilor la internet și în asigurarea tuturor materialelor necesare protejării sănătății elevilor, în contextul pandemiei Covid-19”, a mai menționat Ioan Balan.
Parlamentarul sucevean mai crede că proiectul prezidențial ”România educată”, împreună cu fondurile europene obținute de România prin Planul Național de Redresare și Reziliență și din bugetul multianual al Uniunii Europene reprezintă premisele realizării celor mai importante reforme din sistemul de educație, reforme amânate în ultimii 30 de ani.
”Dacă unii politicieni și-au exprimat neîncrederea în sistemul nostru de educație, eu pot să afirm cu toată puterea și convingerea că școala românească este o școală de tradiție, prestigioasă, care continuă să formeze tinerii la cele mai înalte standarde de calitate. Ceea ce cred eu despre școala românească este confirmat de cele mai mari universități și centre de cercetare din lume, unde cei mai buni sunt tinerii noștri români, de cele mai prestigioase spitale unde medicii români salvează vieți, de cele mai puternice companii, conduse de cei care au învățat în băncile școlii românești”, a concluzionat Ioan Balan.