Problema căderilor masive de pe versant pe DN 17B, care leagă Vatra Dornei de Broșteni, pe raza localității Holda, nu poate fi rezolvată decât printr-o operațiune specializată de detonare a blocurilor mari de piatră, care amenință traficul și viața șoferilor care se încumetă să treacă pe acest drum.
După ce s-a ajuns la această concluzie, firma Geiger Transilvania, care a preluat lucrarea ce presupune curățarea versantului și reluarea traficului în condiții normale, a apelat la o firmă specializată care a început operațiunea de pregătire a dinamitării. Operațiunea de pregătire a început de ieri și în aceste zile se va trece și la explozia controlată. Această explozie va avea rolul de a distruge blocurile de piatră de 40-50 de tone, care sunt parțial dislocate. Acestea pun în pericol traficul, astfel că trebuie obligatoriu eliminate.
Evident, un perimetru semnificativ va fi securizat, după care va fi nevoie de multă forță de muncă pentru strângerea cantităților de piatră ce vor rezulta în urma exploziei controlate.
Circulația de pe DN 17B Vatra Dornei-Broșteni-Poiana Teiului a fost întreruptă în seara zilei de 23 august, după ce o alunecare de teren de pe versant ce părea inițial minoră s-a transformat în una de mari dimensiuni, de o amploare fără precedent cu privire la afectarea unui drum de cel puțin zece ani. Alunecarea care a antrenat bolovani de mari dimensiuni și copaci s-a produs la Holda - Broșteni.
Drumul este oficial închis, însă în realitate mulți dintre cei care circulă de la Broșteni la Vatra Dornei preferă să treacă cu mașinile prin zona periculoasă. În zonă sunt și firme importante, mai ales din domeniul exploatării lemnului, care sunt foarte afectate de această problemă, astfel că cei afectați pun presiune pentru ca problema să fie rezolvată cât mai repede.
Pentru șoferii care tranzitează zona se recomandă variantele Pasul Puzdra sau TransRarău. Cea mai delicată situație este pentru localnicii care folosesc zilnic acest drum, de la Broșteni spre Vatra Dornei, și care au de făcut un ocol foarte mare.