Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, i-a răspuns deputatului PNL de Suceava Ioan Balan la întrebarea cu privire la sursele de finanțare pentru variantele ocolitoare realizate de unitățile administrativ-teritoriale din județul Suceava. Ioan Balan i-a solicitat ministrului Transporturilor să precizeze dacă variantele ocolitoare ale localităților Gura Humorului, Câmpulung Moldovenesc și Vatra Dornei au fost cuprinse în proiectele de investiții ce vor fi finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență.
În răspunsul transmis deputatului Ioan Balan, Cătălin Drulă a arătat că Ministerul Transporturilor a considerat oportună încheierea parteneriatelor între Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și Consiliul Județean Suceava pentru implementarea proiectelor pentru centurile ocolitoare din Gura Humorului, Câmpulung Moldovenesc și Vatra Dornei, cu precizarea ca aceste proiecte să fie implementate la nivel de drum de mare viteză ca parte sau loturi din cadrul proiectului ”Drum de mare viteză Baia Mare – Suceava”. „Conform Planului Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pe perioada 2020-2030, sectorul Dej – Bistrița - Vatra Dornei – Suceava face parte din rețeaua rutieră secundară. Iar la nivelul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere se află în faza de proiectare Autostrada Baia Mare – Dej – Bistrița – Vatra Dornei – Suceava”, i-a transmis ministrul Transporturilor deputatului Ioan Balan. Cătălin Drulă a făcut referire și la Planul Național de Redresare și Reziliență, precizând că Guvernul României a transmis o variantă de lucru a acestui plan către Comisia Europeană, deschizând astfel negocierile tehnice informale cu reprezentanții acesteia, fiind cuprinse secțiuni din autostrăzile A1, A3, A7 și A8.
Pe de altă parte, Drulă a mai spus că prin ordinul ministrului Transporturilor, obiectivul de investiții „Varianta de ocolire Gura Humorului” a fost cuprins în Lista de proiecte de infrastructură de transport în vederea includerii la finanțare în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM). El a arătat că pentru varianta de ocolire a municipiului Câmpulung Moldovenesc există un parteneriat de implementare semnat pe data de 15 ianuarie 2021. Cătălin Drulă a precizat că acest proiect cu o lungime de 8,57 kilometri are nevoie de studiu de fezabilitate, proiecte de execuție și este prevăzut în Master Planul General de Transport.