Prin intermediul unei telegrame primite din partea CFR Călători, conducerea Direcției Trafic din cadrul Serviciului Alocare Capacitate anunța în cursul zilei de miercuri amânarea suspendării circulației trenurilor 1837-1838 pe relația Iași -Timișoara și Timișoara - Iași, suspendare anunțată în cursul zilei de 23 iulie.
Așadar, după mai puțin de o lună, cei care conduc destinele circulației feroviare de călători în România au revenit asupra deciziei luate atunci, anunțând totuși că suspendarea anunțată nu va mai intra în vigoare pe 20/21 august, ci va fi amânată pentru data de 25/26 octombrie 2021.
De o mare importanță în cazul revenirii asupra deciziei controversate a celor de la CFR Călători au fost publicarea unor articole în cotidianul Monitorul de Suceava, cel mai recent apărut pe 11 august, și atitudinea luată de oameni de presă din cadrul posturilor locale de radio. De asemenea, important a fost și modul de acțiune al sindicatelor din cadrul Federației Naționale Feroviare Mișcare Comercial, Filiala Iași și al Sindicatului ”Ștefan cel Mare” Suceava, care au susținut cauza repunerii în circulație a acestor trenuri, fără de care s-ar fi creat un colaps al legăturilor ritmice între Ardeal și Moldova. În același timp, la nivel de conducere CFR Călători au fost făcute solicitări pentru repunerea în circulație a trenurilor Regio 5701/5704, 5702/5703 pe ruta Suceava - Ilva Mică, pe traseul cărora există zone întregi cu acces doar feroviar.
O decizie care, împreună cu cele anterioare, aducea în colaps zona feroviară Suceava-Vatra Dornei
Vă reamintim că în cursul zilei de 23 iulie a acestui an, unul dintre trenurile cu zeci de ani de tradiție, perechea IR 1837/1838 Iași-Timișoara Nord, garnitură foarte folosită de călătorii din zona Sucevei atât pentru deplasarea pe distanțe lungi, spre Ardeal și Banat, cât și pentru traficul de navetă, a fost anulat prin intermediul unei telegrame. O decizie inexplicabilă, având în vedere faptul că acest tren avea parte de mulți călători, cel puțin în ceea ce privește relația Iași-Cluj. Acest tren circulă noaptea, plecând de la Suceava spre Timișoara în jurul orei 20.30 și ajungând dinspre Banat în Suceava dimineața, puțin după ora 8.00.
Cei de la București au considerat atunci că este suficient trenul IR 1765/1766 Iași-Timișoara Nord, care pleacă cu câteva ore înainte de 1837/1838. Doar că acel tren are după Cluj-Napoca un parcurs diferit, iar pe distanțe mai scurte se vor produce decalaje care vor duce la pierderea a foarte mulți călători. Această decizie urma însă să lase de izbeliște traficul feroviar, cel puțin pe distanța Suceava - Vatra Dornei, unde s-ar fi creat distanțe de aproape 12 ore între trenuri după ce fuseseră suspendate din circulație și cele două perechi de trenuri Regio Suceava – Ilva Mică și retur. Prin decizia asupra căreia s-a revenit vremelnic acum, zona de nord a Moldovei devenise o ”cenușăreasă”, la fel ca și în ceea ce privește traficul rutier.
Chiar dacă suspendarea a fost amânată cu două luni de zile, schimbarea acestei decizii defavorabile călătorilor cu trenurile CFR pe relația cu Ardealul reprezintă pentru moment o bulă de oxigen și păstrarea speranței că se va reveni definitiv asupra deciziei inițiale a conducerii de la București.