Nelipsitul “Dorel” a dat din nou lovitura, dar de data asta în stil mare, afectând întregul sistem de transport public electric din municipiul Suceava.
Isprava s-a petrecut miercuri dimineață, când o echipă care săpa șanțuri pentru o conductă de gaz metan, în cartierul Burdujeni, în zona restaurantului Brândușa și a stației Cinema, a secționat un cablu electric.
Dar nu orice cablu, ci tocmai principalul cablul de alimentare cu energie electrică a autobazei noi, amenajată de Primăria Suceava pe un deal din Burdujeni Sat, special pentru a deservi divizia de transport public electric.
Rezultatul operațiunii ”de mare finețe”: moderna autobază, prevăzută cu zeci de stații de încărcare electrică, de mare putere, a devenit neutilizabilă.
Din fericire, transportul public din oraș nu a fost afectat imediat, pentru că pe traseu erau scoase 22 din cele 25 de autobuze electrice mari cumpărate de municipalitate, precum și 10 microbuze electrice mici din cele 17 existente în total, restul fiind la încărcat sau în reparații (după incidente în trafic).
Problema e că nici unul dintre aceste autobuze și microbuze nu mai poate circula după ce li se termină bateriile, încât, pe parcursul zilei, tot mai multe dintre ele urmau să fie retrase la bază și să rămână acolo, dacă nu se găseau soluții pentru remedierea rapidă a problemei sau pentru încărcarea lor din alte surse compatibile.
Pentru a nu se bloca transportul de persoane, conducerea TPL a apelat la vechile autobuze diesel din dotarea societății, cele care au peste un milion de kilometri parcurși de fiecare și care trebuiau să fie casate, având o uzură destul de mare.
Pe de altă parte, echipele de intervenție trimise de E.ON (DelgazGrid) să remedieze avaria la alimentarea cu energie electrică a autobazei diviziei de transport electric și-au făcut treaba foarte bine, încât în jurul orei 15.00 au putut fi puse din nou în funcțiune stațiile de încărcare pentru autobuzele electrice.
Problema apărută miercuri s-ar putea repeta și alte dăți, încât, pe lângă stații de încărcare situate în alte zone, pentru funcționarea transportului public în situații extreme, ar trebui pregătite și soluții de rezervă, precum autobuze hibride sau cu alt combustibil, care să fie disponibile la nevoie.