Deputatul PNL de Suceava, vicepreședintele regional al acestui partid, Ioan Balan, a solicitat conducerii Ministerului Transporturilor modernizarea căii ferate pe ruta București-Suceava. Ioan Balan i-a transmis o întrebare ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, în care îi transmite acestuia că apreciazăîn mod deosebit pașii concreți realizați de ministerul pe care îl conduce, împreună cu CNAIR, pentru realizarea Autostrăzii Moldovei. „Vă felicit, așadar, pentru lansarea licitației în vederea atribuirii lucrărilor de execuţie la primul tronson al Autostrăzii Moldovei A7, Ploieşti - Buzău, cu cele trei loturi: Dumbrava-Mizil, Mizil-Pietroasele şi Pietroasele-municipiul Buzău. Cu toții ne dorim ca, în cel mai scurt timp posibil, pe întreg traseul Autostrăzii Moldovei să se înceapă lucrările efective de construire, de la Ploiești și până la Siret”, a spus Ioan Balan.
El a adăugat că având în vedere oportunitățile uriașe de finanțare pentru lucrări de infrastructură, oferite atât de mecanismul european de redresare și rezilienţă, cât și de viitorul cadru financiar european 2021-2027, își exprimă speranța că în același timp cu investițiile în domeniul rutier se va acorda o atenție deosebită modernizării infrastructurii feroviare pe direcția Siret-Suceava-București, astfel încât transportul de mărfuri și de călători să se poată realiza pe linii de mare viteză.
Având în vedere acest lucru, deputatul PNL de Suceava i-a solicitat ministrului Cătălin Drulă să spună care este termenul pe care îl anticipează pentru începerea lucrărilor de modernizare la infrastructura principală de căi ferate din Moldova, în mod special pe Magistrala CF 500, dar și care este valoarea investițională care a fost propusă Comisiei Europene prin Planul Național de Redresare și Reziliență pentru modernizarea rețelei de căi ferate din regiunea istorică a Moldovei și care sunt obiectivele de investiții vizate. În același timp, Ioan Balan vrea să afle ce obiective de investiții care vizează modernizarea rețelei de căi ferate din Moldova vor fi propuse a fi susținute din resursele financiare disponibile în cadrul financiar multianual 2021-2027. Nu în ultimul rând, Ioan Balan a precizat că în condițiile în care refacerea infrastructurii feroviare implică și modernizarea gărilor de pe traseu, vrea să afle de la ministrul Transporturilor care gări vor fi modernizate în perioada 2021-2024 pe Magistrala CF 500.