Federația Națională a Asociațiilor de Părinți – Învățământul Preuniversitar a lansat online un chestionar cu privire la percepția părinților asupra activităților educative desfășurate în pandemie. Părinții sunt invitați să răspundă la câteva întrebări legate de progresul copiilor în acumularea de cunoștințe și nevoia de activități remediale, eficiența școlii online, îngrijorările cu privire la desfășurarea școlii în pandemie, predarea în format fizic în diverse condiții, prelungirea anului școlar, modificarea structurii anului școlar pe viitor, testarea Covid-19 în școli, respectarea măsurilor de prevenție în școli.
Conform edupedu.ro, reprezentanții Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți (FNAP), – Învățământul Preuniversitar, cei care au realizat sondajul, au explicat: „În contextul pandemic în care ne aflăm și care a influențat activitățile educative din unitățile de învățământ din întreaga lume, FNAP vă invită să răspundeți la câteva întrebări care vizează percepția dumneavoastră cu privire la impactul imediat și pe termen mediu al acestor activități asupra instruirii elevilor”. Sondajul poate fi completat de părinți: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdcOcI92hYk-o_2vbPTGQ-auaHkVM-dhPryPAvx8kEDO4XGPQ/viewform
Dezbateri pe tema structurii anului şcolar 2021 – 2022
Una dintre temele abordate în chestionarul pentru părinți este legată de prelungirea anului școlar, dar și modificarea structurii anului școlar pe viitor. Conform Ordinului de ministru nr. 3.243/5.02.2021 privind structura anului şcolar 2021 – 2022, cursurile vor începe în acest an pe 13 septembrie. Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat recent, conform edupedu.ro: „Dacă și numai dacă principalii parteneri de dialog social ai Ministerului Educației (FSLI, Federația Spiru Haret, Consiliul Național al Elevilor și Federația Națională a Asociațiilor de Părinți) ajung la un consens și revin în mod unanim asupra calendarului aprobat în urma consultărilor de la începutul anului 2021, Ministerul Educației are deplina disponibilitate de a reveni asupra calendarului, în sensul extinderii perioadei de cursuri încă din anul școlar 2021 – 2022, atrăgând, însă, atenția asupra deficitului de predictibilitate generat de această eventuală revenire”.
Ministerul Educației consideră că „predictibilitatea trebuie să rămână un deziderat major în sistemul de învățământ, mai ales acum, când perioada de criză sanitară a impus decizii multiple de schimbare în timp scurt”. Pe de altă parte, Ministerul Educației, prin ministrul Sorin Cîmpeanu, a transmis că susține extinderea anului școlar, cu atât mai mult cu cât este necesară recuperarea pierderilor educaționale generate de predarea online.
„În orice variantă, Ministerul Educației va avea anul acesta inițiativa de a propune extinderea perioadei de cursuri în învățământul preuniversitar, începând cu anul școlar 2022 – 2023. În acest sens, vor fi inițiate consultări extinse. Ministerul Educației va lua în considerare orice soluție va rezulta în urma acestor consultări, fără a exclude nicio variantă solicitată de profesori, elevi și părinți, nici revenirea la trimestre, nici extinderea duratei cursurilor și nici altă variantă ce va rezulta în interesul pregătirii elevilor”, a mai spus Sorin Cîmpeanu. Consiliul Național al Elevilor a transmis deja un punct de vedere cu privire la structura anului școlar 2021-2022, din care reiese că anul școlar ar trebui să înceapă pe 6 septembrie 2021 și să se încheie pe 4 iunie 2022, să fie două semestre, reprezentanții elevilor fiind convinși că aceasta este o soluție „mai echilibrată”. În următoarea perioadă se așteaptă un consens pe această temă din partea sindicatelor, elevilor, părințiilor.