Deputatul PNL de Suceava Ioan Balan și-a exprimat convingerea că în cursul acestui an lucrurile se vor mișca rapid în ceea ce privește investițiile.
”Începând cu anul 2020, Guvernul PNL a plătit la timp, indiferent de culoarea politică a administrației, toate proiectele de investiții utile pentru oameni. Este adevărat că PNL a impus și standarde de calitate pentru lucrări, fiind acoperite la plată numai acele proiecte făcute cum trebuie. Este motivul pentru care în anul 2020 am avut cel mai mare nivel al investițiilor publice din ultimii 10 ani, atât la nivel central, cât și la nivelul comunităților locale. Anul 2021 vine cu vești și mai bune și cu o țintă de investiții mai curajoasă, de peste 62 de miliarde de lei, fără a lua în calcul și eventuale alte finanțări nerambursabile ce se vor accesa de la Uniunea Europeană”, a arătat Ioan Balan.
Deputatul sucevean spune că în acest context favorabil dezvoltării României, crede cu putere că se impune ca Guvernul și Parlamentul să prioritizeze două axe majore pentru investițiile publice la nivelul comunităților locale.
”În primul rând, proiectul de extindere a rețelelor de gaze pentru populație, inaugurat de Ludovic Orban și Gheorghe Flutur în anul 2020 în județul Suceava, trebuie accelerat și extins cât mai rapid la nivelul tuturor unităților administrativ-teritoriale, pentru a reduce costurile de încălzire a locuințelor pe timpul iernii. De asemenea, fixarea unei ținte curajoase, cum ar fi aceea a modernizării majorității drumurilor comunale sau orășenești, care astăzi sunt acoperite de pământ, ar trebui să fie una dintre axele majore de investiții pentru următorii 4 ani. Nu putem să vorbim despre eliminarea abandonului școlar dacă micuții merg prin noroaie până la școală. Nu putem să ne păstrăm tinerii la sat dacă nu au cele mai importante condiții de viață. Nu vom aduce niciodată investitori în micile orașe și comune dacă drumurile și utilitățile nu vor fi la standarde europene. Așadar, de aceste investiții depinde în mod covârșitor standardul de viață al fiecărui român”, a mai spus Ioan Balan.
Parlamentarul liberal a mai amintit că chiar dacă PSD nu mai este la guvernare, problemele lăsate în urmă sunt uriașe.
”În anul 2019, în România încă existau drumuri județene de pământ, care nu fuseseră niciodată asfaltate, iar în Moldova aveam chiar un drum național acoperit cu piatră și pământ. În urmă cu numai un an, Institutul Național de Statistică ne spunea că România are peste 26.000 de km de drumuri de pământ, adică 31% din rețeaua națională de drumuri. Această situație precară a infrastructurii de transporturi este determinată de faptul că puține administrații publice locale au resurse financiare disponibile prin care să angajeze proiecte majore de investiții în modernizarea drumurilor comunale și orășenești. Este drept că, acolo unde primarii au fost harnici, s-au găsit unele soluții, însă trebuie să recunoaștem că puterea financiară a administrațiilor locale mici este mult mai mică decât necesarul de investiții de care are nevoie infrastructura”, a concluzionat Ioan Balan.