Șeful Administrației Județene a Finanțelor Publice Suceava, Petrică Ropotă, le recomandă sucevenilor, în condițiile actuale, când este foarte importantă respectarea distanțării sociale, să utilizeze serviciile electronice oferite de ANAF. Petrică Ropotă a spus că recomandarea este făcută având în vedere avantajele depunerii electronice a declarațiilor fiscale, 24 de ore din 24, evitarea deplasărilor la sediile organelor fiscale, economisirea de timp şi resurse, și, nu în ultimul rând, eliminarea formularelor în format hârtie, cu beneficii importante asupra protecției mediului înconjurător. Astfel, contribuabilii au la dispoziție pe site-ul ANAF la secțiunea “Toate formularele cu explicații” atât formularele de utilizat, cât și instrucțiunile de completare a acestora.
Șeful Finanțelor Sucevene a spus că „Spațiul Privat Virtual” oferă contribuabililor persoane fizice și persoane juridice toate facilitățile comunicării electronice a actelor administrative fiscale emise în formă electronică, precum și a altor informații și înscrisuri în legătură cu situația financiară sau fiscală proprie. Înregistrarea în SPV se face facil și rapid prin accesarea site-ului www.anaf.ro, în secțiunea „Înregistrare în Spațiul Privat Virtual”, rubrica „Înregistrare Utilizatori persoane fizice și juridice”, iar logarea se realizează cu ajutorul unui username și al unei parole.
Instrucțiunile pentru înregistrare sau înrolarea persoanelor fizice și juridice în Spațiul Privat Virtual sunt publicate pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală www.anaf.ro,accesând secțiunea "Înregistrare în Spațiul Privat Virtual”, rubrica „Instrucțiuni persoane fizice”.
Persoanele care dețin deja un certificat digital calificat înregistrat pe site-ul ANAF se pot autentifica în Spațiul Privat Virtual cu ajutorul acestuia.
Șeful Finanțelor sucevene a mai precizat că prin utilizarea Spațiului Privat Virtual se pot primi electronic documente și acte administrativ fiscale emise de Ministerul Finanțelor/Agenția Națională de Administrare Fiscală. El a subliniat faptul că Spațiul Privat Virtual este disponibil în permanență, nu implică nici un cost și oferă posibilitatea de a depune electronic declarațiile 212, 204, 208, 230 și de a solicita diferite documente, respectiv situația obligațiilor de plată, nota de plată, situația contribuțiilor de asigurări sociale declarate de angajatori, certificatul de atestare fiscală, adeverința de venit, certificatul de cazier fiscal. Totodată, prin intermediul SPV, contribuabilii persoane fizice pot face plata obligațiilor fiscale la buget direct cu cardul bancar prin interconectarea cu ghișeul.ro.
„De asemenea, la sediul Administrației Județene a Finanțelor Publice Suceava și la sediile serviciilor fiscale teritoriale sunt puse la dispoziția contribuabililor calculatoare în sistem self service, în scopul accesării serviciilor oferite de Agenția Națională de Administrare Fiscală, asigurând totodată și îndrumarea corespunzătoare în utilizarea serviciilor la distanță, înregistrarea în SPV, completarea și transmiterea Declarației Unice”, a declarat Petrică Ropotă. El le-a recomandat contribuabililor suceveni, persoane fizice și juridice, să se înregistreze/înroleze în Spațiul Privat Virtual pentru a beneficia de avantajele comunicării online cu administrația fiscală.