Concursul pentru ocuparea funcțiilor de conducere din IȘJ Suceava ar trebui organizat în lunile martie-aprilie, acesta fiind urmat de cel pentru directorii de școli. Acest termen a fost vehiculat recent de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. Inspectoratul Școlar Județean (IŞJ) Suceava are angajați 29 de inspectori școlari, trei inspectori generali și directorul Casei Corpului Didactic „George Tofan”, a cărui funcție este echivalată cu cea de inspector școlar general adjunct.
După cum am aflat de la reprezentanții IȘJ Suceava, doar cinci dintre inspectorii școlari sunt angajați pe bază de concurs, restul fiind numiți „prin detașare în interesul învățământului”. Mandatele celor cinci inspectori angajați pe bază de concurs expiră în luna mai a acestui an. Prin urmare, IȘJ va scoate la concurs, în lunile martie-aprilie, după cum preconizează ministrul Educației, 28 de posturi.
- „Concursuri care să privilegieze competența în detrimentul politicului”
Sorin Cîmpeanu susține că după concursul pentru ocuparea funcțiilor de conducere din IȘJ, ar trebui organizat concursul pentru directorii de școli, ale căror mandate au expirat pe 9 ianuarie. „4.520 de directori și directori adjuncți au fost schimbați odată cu expirarea mandatelor din 9 ianuarie. Dintre aceștia, 796 sunt persoane noi, restul sunt directori care și-au continuat mandatul de management. (…) Trebuie să organizăm rapid concursuri și trebuie organizate mai întâi pentru inspectorii școlari generali și adjuncți, în luna martie-aprilie maximum, pentru ca mai apoi să putem organiza concursuri și pentru directorii de școli, concursuri care să privilegieze competența în detrimentul politicului”, a declarat ministrul Educației.
Inspectoratul Școlar Judeţean (IŞJ) Suceava a înlocuit, la începutul acestui an, 13 directori și doi directori adjuncți de unități școlare sucevene. Alți 134 de directori și directori adjuncți au fost menținuți în funcție. După cum a spus purtătorul de cuvânt al instituţiei, inspector școlar prof. Ioan Cezar Anuței, IȘJ Suceava a numit la începutul lunii ianuarie, prin detașare în interesul învățământului, 149 de directori și directori adjuncți pe posturile pentru care expiraseră mandatele.
Cezar Anuței a declarat că, având în vedere prevederile Legii educației naționale din 2011, art. 258, alin. 7 și 8 și ale Regulamentului cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, art. 20, alin. 10, „în cazul vacantării funcţiilor de director şi director adjunct din unităţile de învăţământ preuniversitar, conducerea interimară este asigurată, până la organizarea concursului, dar nu mai târziu de sfârşitul anului şcolar, de un cadru didactic titular, numit prin detaşare în interesul învăţământului, prin decizia inspectorului şcolar general, cu avizul consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar şi cu acordul scris al persoanelor solicitate”.