632 de apeluri pe zi au fost în medie în cursul anului trecut către serviciul de urgență 112. Mai exact, în 2020 în dispeceratul STS Suceava au fost 230.690 de apeluri de urgență. Cele mai multe dintre acestea au fost gestionare de angajații Inspectoratului pentru Situații de Urgență și ai Serviciului de Ambulanță al Județului Suceava. Mai exact, este vorba de 121.857 de apeluri, ceea ce reprezintă 52,82% din total.
”Aceste cifre exprimă volumul şi frecvenţa evenimentelor negative în care sunt implicaţi cetăţenii judeţului, vulnerabilitatea operatorilor economici, a localităţilor şi infrastructurilor din zona de competenţă. De remarcat este faptul că luna cea mai solicitantă pentru dispecerii inspectoratului nostru a fost martie, aceştia gestionând 11.805 apeluri de urgenţă. La polul opus se află luna mai, cu un număr de 8.516 apeluri de urgenţă gestionate”, se arată în raportul pe 2020 întocmit de reprezentanții ISU Suceava.
Tot anul trecut a ”plouat” și mesaje de informare, avertizare şi atenţionare meteo-hidrologice. În 29 de cazuri a fost vorba de avertizări/atenționări meteorologică COD ROȘU, 87 au vizat avertizări meteorologice COD PORTOCALIU, iar cele mai multe, 227 la număr, avertizări/atenţionări meteorologice COD GALBEN. Ca urmare, au fost transmise aproximativ 75.000 de mesaje de informare membrilor Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, Comitetelor Locale pentru Situații de Urgență şi instituţiilor care asigură funcţiile de sprijin în managementul situaţiilor de urgenţă.
Aplicația informatică RO-Alert a fost folosită în decursul anului trecut pentru transmiterea a 40 mesaje de avertizare, cel mai multe, 29 mai exact, fiind pentru fenomene meteo-hidrologice periculoase imediate, 4 pentru promovarea măsurilor de prevenire a riscului epidemiologic și 7 pentru prezența carnivorelor mari în zonele populate – urși.