Persoanele cu afecțiuni cronice pot opta pentru următoarele metode de programare pentru vaccinarea împotriva Covid-19: individual, direct în platformă; prin intermediul unui aparținător – pot fi înscrise și programate maximum 9 persoane incluse în a II-a etapă, prin „Adaugă beneficiar”; prin intermediul direcțiilor de asistență socială; prin intermediul medicului care îi are în evidență cu afecțiunile cronice respective și prin call center, a informat, duminică, printr-un comunicat de presă, Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS).
Conform comunicatului STS, prin primele trei metode enumerate, sistemul informatic interoghează baza de date a Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS) pentru validarea afecțiunii. Dacă persoana nu se regăsește în evidență, este necesară contactarea medicului cu pacienți cu afecțiuni cronice și furnizarea datelor actualizate de identitate pentru înscriere sau înscriere/programare. Acesta poate înscrie și programa persoane cu afecțiuni cronice sau poate doar să le înscrie, urmând ca acestea să se autentifice pe baza CNP și să se programeze individual. În acest caz, nu este obligatorie interogarea bazei de date a CNAS.
Prin call center, pacienții trebuie să sune la numărul 021.414.44.25.
STS a mai comunicat că platforma de programare se actualizează conform datelor transmise de INSP și recomandă cetățenilor să acceseze periodic aplicația pentru a verifica introducerea unor noi centre de vaccinare sau apariția locurilor disponibile pentru vaccinare.
În perioada 15 ianuarie 2021, orele 15:00 până duminica, 17 ianuarie, orele 11:00, pe platforma informatică programare.vaccinare-covid.gov.ro s-au realizat 209.270 programări pentru persoanele din etapa a II-a de vaccinare (115.954 adulți peste 65 ani, 46.806 persoane cu afecțiuni cronice și 46.510 angajați din domenii esențiale).
Din punct de vedere al modalității de accesare a platformei, programarea persoanelor din etapa II s-a realizat astfel: individual direct în platformă - 104.655 de persoane; prin intermediul medicilor - 13.343 de persoane; telefonic, prin call center - 29.825 de persoane; prin intermediul angajatorului - 61.447 de persoane din domenii esențiale.