Polițiștii suceveni trag un semnal de alarmă cu privire la faptul că, pe fondul creșterii tranzacțiilor online, există și riscuri mai mari de înșelăciune, un exemplu concret, sesizat recent putând fi pildă pentru ca alți suceveni să nu pățească la fel.
Un tânăr de 25 ani, din comuna Ipotești, a sesizat faptul că prin intermediul unui site de vânzări a comandat la o persoană care s-a prezentat doar printr-un pseudonim un telefon mobil, iar în momentul când a ridicat coletul a constatat că în interior se afla o maşină de tuns.
Cei doi au negociat prin mesaje, înțelegându-se la un preț de 800 de lei. Ulterior, păgubitul s-a întâlnit cu lucrătorul de la o societate de curierat, a primit coletul, a achitat suma de 800 lei, însă nu a verificat pe loc ce conține acesta.
Ulterior, tânărul a găsit în pachet o mașină electrică de tuns înfăşurată în mai multe hârtii. Polițiștii au deschis dosar penal pentru comiterea infracțiunii de înșelăciune, prejudiciul calculat fiind de 800 de lei.
Printre cele mai întâlnite fraude online sunt vânzările fictive, adică postarea de anunțuri de vânzare online, iar, ulterior, după convingerea cumpărătorilor să transfere sumele de bani solicitate, bunurile nu mai sunt livrate sau sunt livrate bunuri de valoare sau calitate inferioară.
Polițiștii transmit că dacă se cumpără bunuri de la persoane fizice, trebuie cerute documentele de proveniență ale acestora (factura sau bonul fiscal cu care a fost cumpărat iniţial produsul de la magazin) şi certificatul de garanție emis de producător.
”Nu plătiţi în avans bunurile comandate prin internet de la persoane necunoscute. Folosiţi un serviciu de curierat cu plata ramburs ce permite deschiderea coletului la primire. Plătiţi pentru marfă după ce v-aţi asigurat că aţi primit produsul comandat”, a transmis Inspectoratul de Poliție Județean Suceava.