Consiliul Local al Municipiului Fălticeni va dezbate proiectul de hotărâre prin care se va actualiza Regulamentul pentru stabilirea normelor de bună gospodărire pe teritoriul municipiului Fălticeni. Premergător introducerii pe ordinea de zi a şedinţei de Consiliu Local, acest proiect de hotărâre va intra în procedura dezbaterii publice.Iniţial, proiectul amintit a parcurs etapa consultării publice, la sfârşitul anului 2020, şi conform legislaţiei care reglementează transparenţa decizională în administraţia publică, exista şi posibilitatea organizării unei dezbateri publice, acest lucru fiind solicitat, în termenul legal, de Asociaţia pentru Protecţia Animalelor „Şi ei au dreptul la viaţă” din Fălticeni.
„Având în vedere modificările din legislaţie de la aprobarea prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Fălticeni nr. 151 din 28.11.2013 a Regulamentului pentru stabilirea normelor de bună gospodărire pe teritoriul municipiului Fălticeni, obligaţia ca deciziile locale să respecte Codul Administrativ şi în conformitate cu prevederilor Ordonanţei de Urgenţă nr. 21/2002 privind gospodărirea localităţilor urbane şi rurale, prin care se stabilesc obligaţiile şi răspunderile care revin autorităţilor administraţiei publice locale, instituţiilor publice, agenţilor economici şi cetăţenilor pentru buna gospodărire a localităţilor, pentru instaurarea unui climat de ordine şi curăţenie pe teritoriul acestora, am propus actualizarea Regulamentului pentru stabilirea normelor de bună gospodărire pe teritoriul municipiului Fălticeni”, ne-a spus primarul Gheorghe Cătălin Coman.
Persoanele interesate să prezinte verbal propunerea lor trebuie să se înregistreze
Primăria Fălticeni a anunţat organizarea dezbaterii publice pe data de 20 ianuarie, de la ora 11.00, în sala de şedinţe a Primăriei Fălticeni.
„Persoanele interesate să prezinte verbal propunerea lor în cadrul dezbaterii publice vor avea la dispoziţie 10 minute pentru prezentare. Aceste persoane sunt rugate să se înregistreze online, utilizând formularul de pe site-ul falticeni.ro (http://falticeni.ro/transparenta/cerere_particip_dezbatere.htm ) sau direct la registratura Primăriei Fălticeni, holul principal, între orele 8.00-16.00. Accesul persoanelor la dezbaterea publică este permis în limita locurilor disponibile în sală, cu respectarea măsurilor pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19. Documentaţia aferentă proiectului de act normativ poate fi consultată pe pagina de internet a instituţiei, linkul http://falticeni.ro/transparenta.php, sau la avizierul de la sediul instituţiei – str. Republicii, nr. 13”, se precizează în anunţul publicat pe pagina web a municipalităţii.
Potrivit Legii nr.52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, propunerile, sugestiile și opiniile formulate cu ocazia dezbaterii publice au valoare de recomandare.