Administrația Județeană a Finanțelor Publice Suceava a transmis că persoanele fizice și juridice pot depune prin mijloace electronice de transmitere la distanță cererile pentru accesarea eșalonării la plată simplificate. Finanțele sucevene au transmis că modelul cererii de eșalonare la plată este prevăzut în Procedura de aplicare a acordării eșalonării la plată de către organul fiscal central și poate fi descărcat pe pagina de internet a A.N.A.F., accesând link-ul http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/C_OPANAF_3896_2020.pdf.
Astfel, contribuabilii persoane fizice și juridice pot accesa eșalonarea la plată simplificată, pe o perioadă de cel mult 12 luni, pentru obligațiile fiscale principale și accesorii datorate după data declarării stării de urgență.
Pentru a accesa eșalonarea la plată simplificată nu este necesar să se constituie garanții, ci trebuie doar îndeplinite, cumulativ, mai multe condiții. Pentru început trebuie să fie depusă o cerere până la data de 15 decembrie 2020 inclusiv, sub sancțiunea decăderii. La cerere, se poate anexa graficul de eşalonare cuprinzând cuantumul propus al ratelor de eşalonare. Contribuabilii nu trebuie să înregistreze obligații fiscale restante la data declarării stării de urgență, nestinse la data eliberării certificatului de atestare fiscală. În cazul în care, la data stării de urgenţă, se înregistrează astfel de obligaţii fiscale restante, acestea trebuie stinse până la data eliberării certificatului de atestare fiscală. De asemenea, contribuabilii nu trebuie să fie în procedura falimentului, în dizolvare și să fi depus toate declarațiile fiscale până la data eliberării certificatului de atestare fiscală. Nu în ultimul rând, nu trebuie să se fi stabilit răspunderea potrivit legislației privind insolvența și/sau răspunderea solidară, potrivit prevederilor art. 25 și 26 din Codul de procedură fiscală. Prin excepție, dacă actele prin care s-a stabilit răspunderea sunt definitive în sistemul căilor administrative și judiciare de atac, iar suma pentru care a fost atrasă răspunderea a fost achitată, condiția se consideră îndeplinită.
Potrivit Finanțelor sucevene, pe perioada eșalonării la plată se pot depune două cereri de modificare a eșalonării la plată, în situația în care se dorește includerea în eșalonare a obligațiilor care constituie condiție de plată, precum și două cereri de menținere a valabilității eșalonării la plată, asta în cazul în care a fost pierdută valabilitatea eșalonării la plată, ca urmare a neîndeplinirii condițiilor.
De precizat că cererea de eșalonare la plată se soluționează în termen de cel mult 5 zile de la data depunerii acesteia. La cerere nu se anexează alte documente, în afara propunerii de grafic de eșalonare și nici nu este necesară constituirea de garanții.
Finanțele sucevene au reamintit contribuabililor de facilitățile fiscale pe care le pot accesa pentru conformarea la plata obligațiilor fiscale, respectiv eșalonarea la plată conform Codului de procedură fiscală, anularea obligațiilor de plată accesorii și restructurarea obligatiilor bugetare. Informații suplimentare se pot obține utilizând Formularul de contact disponibil pe pagina de internet www.anaf.ro sau telefonic, prin contactarea Serviciului de asistență telefonică a contribuabililor - Call-center, la nr. de telefon 031.403.91.60.