Membrii comunității ”Calea ferată Dornești-Putna” semnalează faptul că din luna decembrie, de la Noul mers al trenurilor, CFR SA ar urma să suspende activitatea de mișcare de pe linia secundară spre Putna pe timp de noapte, mai precis între orele 21.00 și 5.00. Este vorba de personalul din stații, care se ocupă de activitatea de coordonare și mișcare a trenurilor. Decizia are în mod evident considerente de reducere a costurilor, însă, pe de altă parte, circulația trenurilor va fi destul de serios afectată. Asta pentru că trenurile trebuie să se încadreze în circulație până în ora 21.00.
”Trenul de seară, și anume R5627, va fi mutat mai devreme, rupându-se efectiv legăturile cu trenurile InterRegio din restul țării, pentru că trenurile nu vor avea voie să circule între orele 21 și 5”, se semnalează pe pagina linia515.com.
Din punctul nostru de vedere, reducerea costurilor este o măsură de înțeles la o companie, mai ales la o linie secundară, însă se poate găsi probabil o soluție mai de mijloc, pentru ca trenurile să poată circula cu o oră sau două mai târziu, în funcție de calculele care se fac.
Circulația feroviară de la Suceava spre Putna a fost reluată din vara lui 2018, cu un succes evident la publicul călător, cel puțin atâta timp cât pe această linie au circulat automotoarele Desiro – Săgeata albastră. În ultima perioadă, automotoarele de acest gen nu au mai ajuns pe această linie, astfel că se circulă cu locomotivă diesel care tractează unul-două vagoane. Este o soluție costisitoare pentru CFR Călători și mai puțin avantajoasă pentru călători, trenul având un timp de parcurs mai ridicat. Oricum, trecând peste această perioadă atât de complicată în toate domeniile, trenurile spre Putna pot redeveni aglomerate și intens utilizate, dacă CFR va fi însă mai atent la ce material rulant oferă pe această linie și la ce oră circulă trenurile.
Pe de altă parte trebuie să apreciem faptul că CFR a făcut și face eforturi pentru a menține trenuri pe această linie secundară, una cu potențial, având în vedere numărul mare de localități deservite, dar și importanța turistică legată de punctul terminus – Mănăstirea Putna.