Deputatul PNL de Suceava Dumitru Mihalescul i-a adresat o întrebare ministrului Educației, Monica Anisii, în care evidențiază importanța implementării unor măsuri suplimentare pentru diminuarea abandonului școlar. Dumitru Mihalescul a arătat că deși la nivelul județului Suceava rata de abandon școlar este mult sub media înregistrată la nivel național, provocările suplimentare generate de criza sanitară Sars-Cov-2, precum și dificultățile tehnice și economice generate de învățământul la distanță, online, pentru localitățile aflate în scenariu galben sau roșu, „ne determină să avem reale îngrijorări cu privire la creșterea abandonului școlar timpuriu, în special pentru copiii care provin din familii cu o situație economică defavorizată”.
„Trebuie spus faptul că apreciez foarte mult eforturile domniei voastre și ale echipei din Ministerul Educației și Cercetării pentru a asigura continuarea procesului de învățământ, chiar și în context pandemic, însă, consider că pentru a diminua la maximum riscul de abandon școlar în rândul copiilor din familiile defavorizate, ar trebui să implementăm cât mai curând o politică integrată pro-activă”, a declarat Dumitru Mihalescul.
El a precizat că având în vedere faptul că de succesul politicilor din educație de astăzi depinde viitorul unei întregi generații, vrea să afle de la ministrul Educației dacă are în vedere să instituie un mecanism de monitorizare, în timp real, a înmatriculării în învățământul obligatoriu pentru toți copiii cu vârstă școlară. De asemenea, deputatul PNL de Suceava i-a solicitat ministrului Monica Anisii să precizeze dacă, împreună cu Ministerul Muncii și Protecției Sociale și autoritățile din subordinea acestuia, are în vedere elaborarea unui mecanism mult mai eficient și mai rapid pentru identificarea elevilor și a factorilor de risc care generează abandon școlar, în special în rândul copiilor din mediul rural. „De asemenea, având în vedere multitudinea de linii de finanțare din fonduri europene nerambursabile special destinate grupurilor vulnerabile, vă rog să precizați dacă aveți în vedere să generați pachete sociale de sprijin pentru copiii din medii defavorizate, corelate cu prezența zilnică a acestora la cursurile școlare”, i-a mai solicitat deputatul liberal ministrului Educației.