Podul rutier de peste apa Sucevei de la Milișăuți, care asigură zilnic valori mari de trafic spre Rădăuți, are probleme tot mai mari, care se acutizează de la lună la lună. Mulți șoferi care trec zilnic pe acest pod s-au tot întrebat când vor începe lucrările de reparații, după ce s-au instalat acele restricții de tonaj și de circulație. Practic, pe pod se circulă de luni bune alternativ, pe o bandă creată pe mijloc. Din păcate, cel puțin pe termen scurt, pentru acest sezon rece, nu există nici o perspectivă reală de a se interveni la pod. Restricțiile impuse nu sunt pentru că vor începe lucrări, ci pentru a se încetini gradul de degradare al podului, încadrat deja la urgență de gradul I pentru a fi reparat.
Conform unor surse bine informate, podul nu este prins încă pe nici o filă de buget de finanțare, în vederea reparațiilor. Problema este că nu sunt încă prea multe certitudini legate de liniile de finanțare. Podul se află pe un drum național (DN 2H), astfel că aparține de Compania de Administrate a Infrastructurii Rutiere, prin Secția de Drumuri Naționale Suceava.
Surparea majoră din luna februarie a acestui an
Podul de pe drumul naţional de la Milişăuţi a fost supus unor reparaţii majore în 2018, iar noile probleme au început să fie acute din luna februarie a acestui an, pe o porțiune pe care nu s-a mai intervenit de foarte mult timp.
În februarie, trotuarul de pe pod s-a surpat cu tot cu balustradă, pe o porţiune de 27 de metri, ajungând în albia râului Suceava.
Încă de atunci maiexista o porţiune de balustradă a podului care cedase în sezonul rece, pe partea cealaltă.
Într-un comunicat al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi se arăta atunci că echipele Districtului de Drumuri Naţionale Suceava au intervenit pentru protejarea porţiunii şi închiderea traficului pietonal pe partea afectată a podului.
O expertiză din 2018 a evidențiat clar problemele majore
Podul este inclus în lista transmisă Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere în vederea prioritizării la finanţare, pentru lucrări de reparaţii capitale, fiind clasificat cu gradul 1 de urgenţă.
Există şi o expertiză din 2018, care subliniază necesitatea executării unor lucrări de reabilitare a podului existent.
Pentru că de lucrare majoră nu s-a pus problema, soluția la care s-a apelat a fost cea de limitare a traficului. Se circulă intermitent, pe câte un sens, iar la capete sunt semafoare. Adesea pe timpul zilei se formează cozi pe ambele sensuri, în condițiile de valori mari de trafic de pe DN 2H Milișăuți-Rădăuți.
Detonarea şi reconstrucţia totală din 2018. Restul podului este din 1962
Podul de la Milişăuţi a suportat o serie de reparaţii în anul 2018, când, în urma căderilor masive de precipitaţii, una dintre pile s-a deplasat, necesitând detonarea şi reconstrucţia totală a deschiderilor 6 şi 7 (ultimele, pe sensul de mers dinspre Suceava spre Milişăuţi).
Podul de la Milişăuţi a fost construit în anul 1962, are lungimea totală de 206,20 m, fiind prevăzut cu şapte deschideri, o lăţime a părţii carosabile de 6,30 m şi două trotuare pietonale.
Practic, cu excepția zonei reconstruite în 2018, restul podului este din 1962.