Administrația Județeană a Finanțelor Publice (AJFP) Suceava a anunțat că persoanele fizice și juridice au la dispoziție un nou serviciu electronic. Potrivit unui comunicat de presă, Ministerul Finanțelor Publice, prin Centrul Național pentru Informații Financiare, și ANAF au colaborat la dezvoltarea și implementarea unui nou serviciu electronic, respectiv „programarea online”, pentru întâlnirea cu un inspector fiscal.
Finanțele sucevene au transmis că serviciul de programări online este disponibil pe site-ul www.anaf.ro, la rubrica „Servicii online”, poziția 5, unde contribuabilii se pot programa atât pentru întâlnirea cu un inspector ANAF, cât și pentru identificarea vizuală online în vederea aprobării înregistrării în Spațiul Privat Virtual. De asemenea, serviciul este disponibil și în Spațiul Privat Virtual. În comunicat se arată că pentru o scurtă perioadă de timp serviciul a fost în faza de testare, la Direcția Regională a Finanțelor Publice Galați, iar rezultatele proiectului pilot au determinat stabilirea oportunității extinderii acestuia.
Astfel, contribuabilii persoane fizice și persoane juridice se pot programa online la sediile Administrațiilor Județene ale Finanțelor Publice.
Contribuabilii, în funcţie de problematica fiscală, vor fi primiți de funcționari fiscali în funcție de domeniul selectat, personal care aparține următoarelor structuri din cadrul unităţilor fiscale: declaraţii fiscale persoane fizice; declaraţii fiscale persoane juridice; evidenţă pe plătitor persoane fizice; evidenţă pe plătitor persoane juridice; avize şi autorizaţii (case de marcat); executare silită persoane fizice; executare silită persoane juridice; cazier fiscal; asistenţă contribuabili și evitarea dublei impuneri.
„Serviciul de programare online este pus la dispoziţia contribuabililor pentru aspecte ce nu necesită timp îndelungat de soluţionare, timpul alocat fiecărei programări fiind de maximum 30 de minute”, a transmis AJFP Suceava. În cazul în care contribuabilii întârzie sau nu se prezintă conform programării, aceştia vor fi preluaţi în limita timpului ce le-a fost alocat, în intervalul celor 30 de minute, conform programării.
Potrivit aceleiași surse, având în vedere contextul pandemic, accesul contribuabililor va fi permis numai după ce s-a efectuat operaţiunea de termometrizare şi doar dacă aceştia poartă mască de protecţie, care să acopere gura şi nasul. În situaţia în care contribuabilii nu îndeplinesc aceste condiţii vor fi informaţi că întâlnirea se anulează şi că este necesară reprogramarea acesteia cu respectarea condiţiilor mai sus menţionate.
Pentru primirea contribuabililor pe bază de programare, în incinta unităților fiscale sunt amenajate încăperi dedicate, de regulă în apropierea punctelor de acces în sedii, astfel încât să se limiteze pe cât posibil contactul dintre vizitatori şi personalul ANAF. De asemenea, în fiecare sediu ANAF au fost organizate sensuri de intrare/ieşire dedicate acestor spaţii şi s-au montat indicatoare privind păstrarea distanţei de doi metri.