Modul în care se va desfășura învățământul în noul an școlar, care ar trebui să înceapă în septembrie, ridică mari semne de întrebare și o mulțime de provocări, atât pentru părinți, copii, unitățile de învățământ, cât și administrațiile locale.
“O mare provocare este începerea anului școlar 2020-2021, pentru că aceste probleme cu coronavirusul nu trec, ba chiar se accentuează de la o zi la alta. E clar că trebuie să perfecționăm sistemul online în școli, chiar de se va merge pe soluția hibrid, pentru că este puțin probabil ca soluția clasică să poată fi aplicată”, a spus miercuri primarul Sucevei, Ion Lungu, după ce luni și marți a purtat discuții cu reprezentanții liceelor și ai școlilor gimnaziale, iar vineri se va întâlni cu cei din învățământul preșcolar.
„Așteptăm ordinul comun al Ministerului Educației și Ministerului Sănătății, să vedem dacă rămân prevăzuți 4 metri pătrați de elev. În aceste condiții, în sălile de clasă actuale încap 10, maximum 12 copii. Pentru a funcționa sistemul hibrid – o parte în clasă și alții de acasă, trebuie ca fiecare copil să aibă tabletă. La nivelul municipiului Suceava s-a făcut un inventar de către IȘJ, a rezultat că mai sunt necesare 742 de tablete, iar ministrul Educației a anunțat că este demarată licitația pentru cele 250.000 de tablete la nivel național, de unde vor veni și la noi. În măsura în care vor mai trebui niște tablete, că nu ajung, vom mai cumpăra și noi, prin decizie de Consiliu Local”, a mai spus Ion Lungu.
O problemă care rămâne este cea a echipamentelor necesare pentru a funcționa învățământul online. Asta deoarece este necesar ca toate sălile de clasă să fie dotate cu echipamente suplimentare, de la camere video până la implementarea unor soluții de internet rapid, capabil să susțină numeroase transmisii live simultane.
„Tocmai de aceea am convocat joi, la 10.00, specialiștii din IT de la unitățile școlare, cu IT-iștii noștri și cu principalii operatori din telecom – RDS, Vodafone, Romtelecom, Orange, să ne asigurăm că se vor monta echipamente performante și că se asigură bandă special pentru învățământ, să suporte conexiuni foarte multe, în același timp.
Mai mult, sunt anumite particularități care încurcă și mai mult găsirea unor soluții de învățământ pe timp de pandemie – gen Colegiul de Artă, unde copilul trebuie să fie acolo, cu profesorul, să învețe să cânte la un instrument, gen Liceul Sportiv sau școlile profesionale – învățământul dual, unde nu pot face practică pe internet...”, a adăugat edilul sucevean, care a recunoscut că există încă multe necunoscute în privința a ceea ce va fi din toamnă, mai ales că la toate deciziile care se vor lua pentru desfășurarea cursurilor și examenelor vor trebui consultați și reprezentanții Direcției de Sănătate Publică.