Deputatul PNL de Suceava Ioan Balan a salutat decizia Guvernului prin care unele lucrări de infrastructură rutieră sunt transferate în competența autorităților administrației publice locale. În opinia lui Ioan Balan este vorba de ”o adevărată revoluție în domeniul investițiilor publice și un pas enorm către descentralizarea administrației din România”, ale cărei beneficii se vor putea vedea în timp pentru comunitățile locale.
Parlamentarul sucevean este de părere că dacă acest pas s-ar fi realizat de mai multă vreme, comunitățile locale ar fi arătat mai bine, iar descentralizarea despre care se tot vorbește avea un suport concret.
”Decizia Guvernului Orban de a transfera, la cererea autorităților locale, realizarea unor proiecte de infrastructură cum sunt de pildă centurile ocolitoare ale municipiilor și orașelor este fără îndoială un pas enorm în sensul urgentării lucrărilor de investiții și al creșterii competențelor locale. Un lucru foarte bun este faptul că acest transfer de competențe vine la pachet și cu finanțarea necesară, astfel încât autoritățile locale nu vor putea să mai invoce, ca în trecut, că nu le dă Guvernul bani”, a menționat Ioan Balan.
Deputatul liberal a adus în discuție un proiect local, care a afectat municipiul Suceava peste un deceniu, respectiv șoseaua de centură.
”Nici nu vreau să mă gândesc cât de utilă ar fi fost pentru Municipiul Suceava această măsură, dacă ea s-ar fi adoptat cu ani în urmă. La noi, construcția variantei ocolitoare a municipiului a durat aproape 12 ani, pentru că Guvernului pur și simplu nu i-a păsat să o finalizeze. Au ținut șantierul deschis peste un deceniu și își mai aduceau aminte de el în perioada alegerilor. Ani la rând, primarul Sucevei, Ion Lungu, și președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, au solicitat dreptul legal să finalizeze centura, în locul Guvernului PSD, și nu au primit acest drept. Acum, după ce Guvernul PNL a creat această revoluție în infrastructură, orice primar harnic care își dorește să dezvolte orașul are posibilitatea să ceară de la Guvern dreptul de a construi varianta ocolitoare și banii aferenți”, a mai arătat Ioan Balan.
Parlamentarul sucevean a mai arătat că prin această decizie, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere se degrevează de aceste proiecte, mai mici ca anvergură, și ar trebui să aibă mult mai multe resurse pentru proiectele majore, cum ar fi autostrăzile sau drumurile expres.