Profesorii susțin că subiectele din acest an la proba scrisă la limba și literatura română din cadrul examenului de evaluare națională au fost accesibile și nu au avut un grad mare de dificultate. 6.406 elevi suceveni absolvenți ai ciclului gimnazial au susținut luni, 15 iunie, proba scrisă la limba și literatura română din cadrul examenului de evaluare națională. Absolvenții au avut de făcut o compunere despre apartenența la genul epic a unui text și redactarea unui text narativ. Probele de examen au început la ora 9:00. Candidații au avut la dispoziție două ore pentru a rezolva cele trei subiecte. La primul subiect, elevii au avut de răspuns mai multor cerințe pe marginea unui text la prima vedere, „Zborul”, de Sorin Titel. La subiectul I B, absolvenții de gimnaziu au avut de făcut o compunere de minimum 150 de cuvinte, în care să motiveze apartenența la genul epic a textului avut la primul punct. La subiectul II B, candidații au avut de redactat o narațiune de 150-300 de cuvinte în care să prezinte o întâmplare petrecută în timpul unei activități preferate. La examenul scris de Limba și literatura română a fost extrasă luni dimineață varianta nr. 5 de subiecte.
Subiecte de dificultate medie
Profesoara de limba și literatura română Anca Gorban, de la Colegiul Național „Mihai Eminescu” Suceava, ne-a spus că subiectele din acest an au fost de dificultate medie, subiecte care au putut fi abordate ușor de către candidați. „Unii absolvenți au putut întâmpina mici dificultăți la funcția sintactică: <Precizează funcția sintactică a cuvintelor subliniate, menționând partea de vorbire prin care se exprimă: traseul marelui inventator român este deviat de la adevăratele lui aspirații și aptitudini>.Era nevoie de multă atenție. Putea să greșească și un elev foarte bun, care a intrat cu mari emoții la examen. Cei mai mulți elevi au intrat cu mari emoții la examen. Unii dintre ei nu se mai văzuseră de luni bune cu colegii, era prima oară când intrau din nou în școală după o perioadă lungă de timp. Stresul a fost mare pentru toți. Unii au suferit că nu au avut părinții alături. Alții nu s-au prezentat pentru că au preluat o parte din stresul părinților din ultima perioadă și nu au avut curaj să intre în evaluarea națională. Este o perioadă dificilă pentru acești elevi. Să sperăm că nu au fost afectați foarte tare în timpul examenului, că s-au concentrat și o să vedem și în acest an note mari”, a mai spus prof. Anca Gorban.
Și profesoara de limba și literatura românăDaniela Ceredeev, directorul Liceului Tehnologic „Vasile Cocea” Moldovița, ne-a spus că subiectele au fost accesibile, „din conținuturi predate chiar din primele clase de gimnaziu, reluate, consolidate, sistematizate în fiecare an. Cred că nu au ridicat nici un fel de dificultate copiilor și convingerea mea este că cei mai mulți dintre candidați vor obține note mari”.
Măsuri speciale
Înainte de intrarea în sala de examen, cadrele medicale au efectuat triajul epidemiologic al elevilor prin măsurarea temperaturii cu termometrul noncontact, temperatură ce nu trebuie să depășească 37,3 ̊C. Nici un elev sucevean nu a avut temperatura mai mare de 37,3 grade Celsius. De fapt, în toată țara a fost un singur caz, un elev de la o școală din Constanța, care a avut temperatura peste cea permisă și va susține evaluarea națională în perioada 22 iunie-4 iulie, alături de elevii aflați acum în izolare/confirmați pozitiv cu noul coronavirus. Miercuri, 17 iunie, se va desfășura proba scrisă la matematică. Joi, 18 iunie, este programată proba la limba și literatura maternă. Aceste examene se vor desfășura în aceleași condiții speciale ca și proba la limba și literatura română.