Finanțele sucevene au anunțat că Agenția Națională de Administrare Fiscală a suplimentat documentele care sunt acceptate pentru înregistrare de la distanță în Spațiul Privat Virtual. Printr-un comunicat de presă, Finanțele sucevene au amintit că Spațiul Privat Virtual (SPV) este un serviciu destinat atât persoanelor fizice, cât și persoanelor juridice sau entităților fără personalitate juridică, care permite obținerea informațiilor privind situația fiscală, depunerea electronică a declarațiilor fiscale și primirea electronică a documentelor și a actelor administrativ fiscale. Documentele comunicate prin Spațiul Privat Virtual au aceeași putere juridică, asemenea celor comunicate prin poștă sau la ghișeu.
Contribuabilii, persoane fizice sau juridice, care dețin certificat digital calificat pot solicita înregistrarea ca utilizator SPV.
Persoanele fizice care nu dețin un certificat digital calificat pot solicita înregistrarea și pe bază de nume de utilizator și parolă. Acestea, pentru a se înregistra în Spațiul Privat Virtual fără a mai fi necesară deplasarea pentru autentificare la sediile ANAF, au posibilitatea de a opta ca autentificarea să se realizeze în mediul electronic, în baza unor documente emise de Ministerul Finanțelor Publice și/sau ANAF.
Pentru persoanele fizice, ANAF a suplimentat documentele acceptate pentru înregistrare de la distanță, în SPV, pentru notificarea privind destinația sumei de 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii și din pensii, pentru susținerea entităților nonprofit/unităților de cult, emise începând cu data de 5 martie 2018, notificarea privind nedepunerea în termen a Declarației privind venitul asigurat la sistemul public de pensii, emisă începând cu data de 9 octombrie 2017, precum și notificările privind îndeplinirea condițiilor de rezidență potrivit prevederilor art. 7 și art. 59 din Codul fiscal sau ale Convenției de evitare a dublei impuneri de către persoana fizică sosită în România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile, emise începând cu data de 7 aprilie 2020. În Spațiul Privat virtual se pot înregistra și notificările privind îndeplinirea condițiilor de rezidență potrivit prevederilor art. 7 și art. 59 din Codul fiscal sau ale Convenției de evitare a dublei impuneri de către persoanele fizice plecate din România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile, emise începând cu data de 7 aprilie 2020, notificările privind nedepunerea în termen a declarației de venit și notificările privind nedepunerea la termen a declarației de impunere, emise începând cu data de 9 ianuarie 2017.
Finanțele sucevene au mai informat că rămân valabile pentru SPV și următoarele documente:decizia de impunere emisă începând cu anul 2013, decizia referitoare la obligații de plată accesorii, emisă începând cu anul 2013, somațiile emise începând cu data de 1 ianuarie 2015 și numărul scrisorilor primite în anul 2018 de la Ministerul Finanțelor Publice, referitoare la înscrierea în SPV.
Serviciul Spațiul Privat Virtual poate fi accesat direct din site-ul www.anaf.ro, este gratuit și disponibil 24 de ore din 24. Accesarea serviciului "Spațiul privat virtual" se realizează din pagina principală a site-ului ANAF www.anaf.ro, secțiunea ‘’Servicii Online - Serviciul înregistrare/înrolare persoane fizice și juridice Spațiul Privat Virtual’’. Finanțele sucevene au mai reamintit că obligațiile fiscale se pot îndeplini utilizând metode de comunicare la distanță prin intermediul Spațiului Privat Virtual, pentru depunerea declarațiilor și obținerea de informații, iar plata poate fi efectuată prin internet banking sau ghiseul.ro.